۶ دی ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6536373
T T
۰ نفر
سود ایجاد سامانه های اطلاعات مکانی 15 برابر هزینه های آن است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/10/06 اقتصاد.کلان.همایش تهران - دبیر هفتمین همایش ملی سامانه >های اطلاعات مکانی (GIS( گفت:سود حاصل از ایجاد سامانه های اطلاعات مکانی، 15 برابر هزینه های صرف شده برای آن است .
هادی واعظی روز دوشنبه در حاشیه هفتمین همایش ملی سامانه های اطلاعات مکانی که در محل سازمان نقشه برداری کشور برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:سامانه های اطلاعات مکانی یک زیرساخت اساسی در برنامه ریزی های کلان کشور به حساب می آید و در کشورهای پیشرفته توانسته اند با صرف یک دلار هزینهبه 15 دلار سود دست پیدا کنند .
وی افزود: ایجاد سامانه های اطلاعات مکانی و استفاده از عواید و سود آن در کشور ما نیز دست یافتنی است و امید می رود هر چه سریعتر امکان به حداقل رساندن این عقب افتادگی فراهم شود و حتی تولید علم در این حوزه مورد توجه قرار گیرد .
واعظی در مورد اهداف هفتمین همایش ملی سامانه های اطلاعات مکانی اظهار داشت : این همایش با هدف گسترش استفاده از این سامانه و فرهنگ سازی در سطح کشور و مشارکت در پیاده سازی زیرساخت اطلاعات مکانی برگزار می شود.
وی افزود: با توجه به هدف دولت برای توزیع عادلانه منابع و هدفمندسازی یارانه ها ، همایش با شعار SDIو GISزیرساخت و ابزار توزیع عادلانه منابع برپا شده، تا بیشتر بتوان نقش سامانه ها را در مدیریت و توزیع بهینه منابع و استفاده درست از امکانات کشور جا انداخت .
دبیر هفتمین همایش ملی سامانه های اطلاعات مکانی گفت: در تنظیم محورهای همایش نیز سعی شده محورها کاربردی و پاسخگوی نیازهای جامعه باشد و بتواند موانع و مشکلات تصمیم گیری و برنامه ریزی کشور را مرتفع کند .
واعظی با بیان اینکه استفاده از سامانه های GIS و SDI موجب تسهیل در تصمیم گیری های کلان کشور می شود ، اظهار داشت : 80 درصد تصمیم گیری ها در کشور به مکان مربوط می شود و اگر شناخت درست از مکان پیدا کنیم ، تصمیم گیری با صحت بیشتری انجام می شود .
اقتصام ** 1601**1579 شماره 060 ساعت 15:28 تمام
۰ نفر