۱۷ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6535215
T T
۰ نفر
کار نصب سامانه استفاده از نفت سفید در خودروها به زودی شروع می شود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/09/17 اقتصاد.خودرو.نفت سفید.سوخت اردبیل- مدیرعامل شرکت رسا پیشه آریا گفت: کار نصب سامانه دوگانه سوز برای تبدیل خودروهای بنزینی به نفت سوز به زودی در کارگاه های مجاز این شرکت شروع می شود.
فرید اکبرزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: افرادی که متقاضی نصب این سامانه روی خودروهایشان هستند، شش میلیون ریال بابت هزینه آن خواهند پرداخت و این سامانه با پنج سال گارانتی به خریداران عرضه می شود.
وی یادآور شد: در زمان حاضر روزانه 300 دستگاه از این سامانه که علامت اختصاری آن APK به معنای چند گانه سوز به بنزین و نفت سفید است در این واحد تولید می شود که قابل افزایش تا سه هزار و 500 دستگاه است.
وی اظهارکرد: خودروهای پراید انژکتوری، پژو 405، پرشیا، سمند، روا، آردی ، وانت پیکان، نیسان و مزدای انژکتوری قابلیت تبدیل به سامانه استفاده از نفت سفید برای سوخت را دارند.
وی یادآور شد: سامانه استفاده از نفت سفید در سوخت خودروها از مزایا و قابلیت های فراوانی برخورداراست و براساس تحقیقات انجام شده نصب این سامانه معادل یک سال، عمر مفید موتور خودروها را افزایش می دهد.
مدیرعامل شرکت رسا پیشه آریا گفت: با تفاهم نامه امضاء شده با شرکت نفت قرار است در وهله اول روزانه 40 لیتر نفت سفید از طریق شعب و جایگاه ها به صاحبان خودروهای مجهز به سامانه دوگانه سوز نفت سفید عرضه شود.
به گفته وی، در جایگاه ها نفت سفید به قیمت 160 ریال و در درب منازل با نرخ 250 ریال به صاحبان خودروهای مجهز به این سامانه عرضه خواهد شد و قرار است پس از دوگانه سوز شدن یک میلیون و 700 هزار دستگاه خودرو، از طرف ستاد تبصره 13 کارت سوخت برای صاحبان اینگونه خودروها صادر شود.
وی تاکید کرد: استفاده از این سامانه به هیچ وجه خطری ندارد و باتوجه به گارانتی پنج ساله قطعات و بیمه کردن آن بعضی از مشکلات جانبی موجود در خودروهای فعلی هم برطرف می شود.
سامانه استفاده از نفت سفید در سال 1384 توسط منوچهر بی زبان مقدم مبتکر اردبیلی طراحی و از سال 1388 مراحل مربوط به صنعتی سازی و نصب آزمایشی آن روی خودروها شروع شد.
بی زبان مقدم متخصص الکترونیک است و تاکنون 40 کار ابتکاری و اختراع از او در ایران به ثبت رسیده است.
592/587 شماره 054 ساعت 15:45 تمام
۰ نفر