۱۵ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6535043
T T
۰ نفر

ممبینی خبرداد /

۱۵ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6535043
ممبینی خبرداد / بودجه سال 90 در بخش مصارف هزینه ای انقباضی است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/09/15 اقتصاد.کلان.بودجه تهران - معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور ازانقباضی بودن بودجه سال 90 در بخش مصارف هزینه ای خبر داد و گفت: عمده ترین رقم مصارف هزینه ای دولت حقوق و مزایای کارکنان دستگاه های اجرایی است .
رحیم ممبینی روز دوشنبه در یک نشست خبری به تشریح جهت گیری و ویژگی های کلی بودجه سال 90 پرداخت و گفت: دولت در کاهش مصارف هزینه ای جدی است ولی رویکرد دولت در تدوین بودجه عمرانی سال آینده انبساطی و افزایشی است به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا ، وی در پاسخ به این پرسش که آیا کاهش حقوق و مزایای کارکنان دولت موجب نارضایتی کارکنان دولت نمی شود ؟، اظهار داشت: انقباضی بودن بودجه هزینه ای به معنی کم شدن نیست، بلکه به این معنی است که دولت در زمینه پرداخت حقوق و مزایای به کارکنان خود نمی تواند دست و دلباز باشد .
ممبینی گفت: در احکام برنامه پنجم توسعه نیز مقرر شده اعتبارات هزینه ای در بودجه های سنواتی 2 درصد کمتر از پیش بینی تورم سال آینده منظور شود وی با تاکید براینکه حقوق کارکنان دولت برابر قوانین پرداخت می شود ، افزود: بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری حقوق کارکنان دولت هر سال باید متناسب با نرخ تورم افزایش یابد ولی مجلس سال گذشته ، اجرای این قانون را مستثنی و مقرر کرد که حقوق کارکنان دولت متناسب با منابع بودجه افزایش یابد.
ممبینی ، هدف از کاهش مصارف هزینه ای در بودجه را رها شدن از وابستگی به نفت و تامین مصارف هزینه ای از محل درآمدهای غیر نفتی عنوان کرد و افزود : در بودجه سال 89 مصارف هزینه ای 20 هزار میلیارد تومان بیش از درآمدهای غیر نفتی است .
وی افزود: این ظرفیت وجود دارد که مصارف هزینه ای را به درآمدهای غیرنفتی نزدیک کنیم ، برای رسیدن به این هدف 2 راه شامل کاهش مصارف هزینه ای و افزایش درآمدهای غیرنفتی پیش رو است .
معاون بودجه معاونت برنامه ریزی رئیس جمهور از افزایش درآمدهای مالیاتی در سال جاری خبرداد و گفت: در شش ماه نخست امسال استان ها یکهزار و 40 میلیارد تومان مازاد درآمد مالیاتی داشتند .
به گفته ممبینی ، بودجه هزینه ای دولت در سال جاری ، 73 هزار میلیارد تومان است که 50 هزار میلیارد تومان آن مربوط به پرداخت حقوق و مزایای کارکنان دولت است .
وی با اشاره به اینکه در تدوین بودجه سال 90مصارف هزینه ای کنترل شده ، اظهار داشت : با وجود اینکه موسسات بین المللی اعلام نظرشان همراه با رگه های سیاسی است ولی اذعان دارند که جمهوری اسلامی توانسته مصارف هزینه ای را کنترل بکند.
...ادامه دارد اقتصام **1601**1579** شماره 056 ساعت 15:08 تمام
۰ نفر