۲۴ آبان ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6533885
T T
۰ نفر
هدفمندسازی یارانه ها توزیع عادلانه منابع کشور را در پی دارد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/08/24 اقتصاد.هدفمند 89.نیرو تهران - قائم مقام وزیر نیرو گفت: قانون هدفمندسازی یارانه ها، توزیع عادلانه منابع کشور را در پی دارد.
علی ذبیحیروز دوشنبه در دوازدهمین همایش سراسری مدیران ارشد صنعت آب و برق کشور افزود: نظام اسلامی متعلق به مردم است بنابراین ضرورت دارد تا آنها را در اقتصاد کشور سهیم کنیم.
وی با بیان آنکه حمایت از روستاییان و اقشار ضعیف جامعه از وظایف دولت اسلامی است، گفت: باوجود تلاش های فراوان در زمینه خدمت رسانی به روستاهای کشور تاکنون روستاییان از منابع ملی کشور بهره بالایی نبرده اند که امیدواریم با اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها این امر محقق شود.
قائم مقام وزیر نیرو افزود: هدفمندسازی یارانه ها سبب توانمندسازی قشرهای مختلف اجتماعی در کشور خواهد شد.
ذبیحی ابراز امیدواری کرد: با تلاش دولت و واگذاری صنایع مختلف به مردم و خصوصی کردن آنها و اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها شعار مردم سالاری دینی تحقق یابد.
وی افزود: مردم سالاری با روزنامه و حزب اتفاق نمی افتد، بلکه باید زمینه حضور مردم را در عرصه های مختلف از جمله بخش های اقتصادی فراهم کرد این مقام مسوول اظهار داشت: ضروری است مردم را از نظر علمی و اقتصادی رشد دهیم تا در جایگاه واقعی خود قرار گرفته و بر روند امور کشور تاثیرگذار شوند.
ذبیحی ابراز امیدواری کرد: با هدفمندسازی یارانه ها و توانمندسازی بخش خصوصی و کمک مدیران وزارت نیرو و مجموعه دولت، کشور در مسیر چشم انداز 1404 الگوی سایر کشورهای اسلامی قرار گیرد.
قائم مقام وزیر نیرو در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هم اکنون بالغ بر 32 درصد از انرژی فسیلی کشور در بخش نیروگاهی کشور استفاده می شود و این در حالی است که راندمان نیروگاه های کشور در زمان حاضر حدود 37 درصد است.
ذبیحی ادامه داد: با برنامه ریزی های صورت گرفته راندمان نیروگاه های کشور به سطح 45 درصد خواهد رسید، اما افزایش راندمان نیروگاه های کشور بیش از این مقدار در توانایی مالی دولت نیست.
وی گفت: باید در این زمینه از توانمندی های بخش خصوصی در کشور بهره برد و از سوی دیگر با توجه به روند فزاینده ورود نیروهای متخصص و کارشناس به بازار کار بخش خصوصی باید تلاش مضاعفی در جهت جذب آنها انجام دهد.
اقتصام **9169** 1558 شماره 025 ساعت 12:41 تمام
۰ نفر