۱۰ مهر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6530851
T T
۰ نفر

جشن خودکفایی سدسازی در کشور برگزار می شود

۱۰ مهر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6530851
جشن خودکفایی سدسازی در کشور برگزار می شود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/07/10 اقتصاد.سد چم شیر.کهگیلویه وبویراحمد.آب یاسوج - مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: با توجه به شمار سدهای بزرگ در دست مطالعه و در حال بهره برداری، در آینده نزدیک جشن خودکفایی سدسازی را در کشور برگزار می کنیم.
علیرضا الماسوندی جمعه شب در گفت وگو با ایرنا در یاسوج افزود: شمار سدهای مخزنی در کشور افزون بر 580 مورد با حجم 40 میلیارد و 500 میلیون مترمکعب است.
وی، شمار سدهای درحال بهره برداری در کشور را افزون بر 117مورد ذکر و خاطرنشان کرد: در سال 88 برای اولین بار رکورد آمار سدسازی را در کشور با تعداد 22 مورد شکستیم.
وی گفت: سد چم شیر و سد تنگ سرخ دو مورد از طرحها و سدهای در دست مطالعه در استان کهگیلویه و بویراحمد است که امیدواریم طی فعالیت دولت دهم شاهد شروع عملیات اجرایی این دو سد بزرگ باشیم.
مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با اشاره به اینکه کار مطالعاتی سد تنگ سرخ در دولت نهم کلید خورد، افزود: طی سالهای اخیر اهداف دیگری از جمله تامین آب شرب شهر یاسوج به میزان حدود 30میلیون مترمکعب و 21 میلیون مترمکعب نیز برای بخش صنعت کهگیلویه وبویراحمد درقالب اجرای این سد لحاظ و به دیگر اهداف آن اضافه شد.
وی در زمینه بکارگیری و جذب نیروهای غیربومی در سد چم شیر گفت: این موضوع را به جد پیگیری خواهیم کرد و در صورت مشاهده، با پیمانکاران و مسوولان اجرایی برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.
الماسوندی اظهار داشت: البته در موارد محدودی می توانند از نیروهای متخصص غیربومی استفاده کنند و آنهم زمانی است که چنین نیروهای متخصص در استان وجود نداشته باشد.
براتی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه وبویراحمد نیز در این زمینه به ایرنا گفت: کار اجرایی سد تنگ سرخ تا قبل از سال 87مربوط به استان فارس بود اما با توجه به اینکه این سد در محدوده جغرافیایی کهگیلویه وبویراحمد قرار دارد در سفر اول هیات دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد عملیات اجرایی آن به این استان واگذار شد.
563/2757 /675 شماره 064 ساعت 16:08 تمام
۰ نفر