۱۴ شهریور ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6529286
T T
۰ نفر

معاون رییس جمهوری :

۱۴ شهریور ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6529286
معاون رییس جمهوری : شش هزار نفر از کارکنان دولت از تهران منتقل شدند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/06/14 اقتصاد.کلان.معاون تهران - معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری گفت: از میان 18 هزار متقاضی انتقال از تهران ، شش هزار نفر کارمند دولت از تهران به سایر شهرهای کشور منتقل شدند.
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، لطف الله فروزنده روز یکشنبه در نشست خبری بااشاره به اینکه طرح انتقال کارکنان دولت از تهران به خوبی پیش می رود، افزود: برنامه ریزی شده است که تا پایان امسال 80 هزار نفر از کارکنان دولت از تهران منتقل شوند.
وی تاکید کرد که الان بحث انتقال پایتخت را نداریم و پیش بینی می شود با انتقال بخشهایی از دولت به شهرهای دیگر ، شرکتهای خصوصی هم تشویق به انتقال از تهران شوند .
** عدالت استخدامی در راس برنامه های دولت است فروزنده عدالت استخدامی را یکی از محورهای مهم کاری دولت عنوان کرد و گفت : جذب 40 هزار نفر در آموزش و پرورش با لحاظ تمام جوانب قانونی ، گام مهمی در جهت عدالت استخدامی بود .
وی تاکید کرد که استخدامها در کشور باید از طریق برگزاری آزمون و توزیع و تخصیص مجوزهای استخدامی با اولویت مناطق کمتر توسعه یافته صورت گیرد.
** دولت در اجرای طرح دورکاری مصمم است وی بااشاره به اینکه دور کاری در دنیا جا افتاده است و در ایران تازه آیین نامه دور کاری تصویب شده است ، ابراز امیدواری کرد با همکاری دستگاه های اجرایی تا مهر ماه سال جاری بخشی از اهداف این برنامه محقق شود.
وی بابیان اینکه اجرایی شدن این طرح می تواند تاثیر مثبتی بر کاهش ترافیک داشته باشد، اجرای طرح دور کاری را گام مهمی در جهت دولت الکترونیک دانست و از دستگاه های دولتی خواست ، با شناسایی فعالیتهایی که نیاز به حضور فرد ندارد ، اجرای این طرح را جدی بگیرند .
** نظام جامع ارزیابی عملکرد را پیاده کردیم فروزنده بااشاره به اینکه اگر اعتراضی در مورد بی عدالتی در پرداختها وجود دارد به نبود نظام ارزشیابی عملکرد مربوط می شود، از پیاده سازی نظام ارزیابی عملکرد خبر داد و گفت: در آبان ماه یا آذر ماه سال جاری جشنواره ای برگزار خواهد شد و طی آن دستگاه های برتر و مدیران و کارمندان برتر که بر اساس این نظام ارزیابی شده اند، معرفی خواهند شد.
وی افزود: عدالت زمانی اجرا می شود که اساس پرداختها به جای ساعت مزد به کار مزد تغییر یابد .
** برگزاری دوره های آموزشی برای کارکنان دولت معاون رییس جمهوری با اشاره به ضرورت توانمندسازی نیروی انسانی گفت: به منظور توانمندسازی نیروی انسانی دوره های آموزشی در زمینه های مالی و محاسباتی ، فرهنگی و دوره آموزشی قانون مدیریت خدمات کشوری برای مدیران و کارشناسان دستگاهها برگزار می شود .
** برون سپاری مدیریت فروزنده بهترین شیوه اداره در برخی بخشهای وابسته به دولت مانند بیمارستانها و مدارس را برون سپاری مدیریت عنوان کردو افزود: این به آن معنا است که واحد آموزشی و بهداشتی به بخش خصوصی واگذار نشود ولی مدیریت آن به بخش خصوصی واگذار شود .
وی مدارس و بیمارستانهایی که به شکل هیات امنایی اداره می شوند را نمونه های موفقی از برون سپاری مدیریت عنوان کرد.
وی از وجود 10 هزار دفتر پیشخوان خدمات دولت در روستاهای کشور خبرداد و گفت: این دفاتر توسط بخش خصوصی اداره می شود و خدمات دستگاه های دولتی را در روستاها ارایه می دهد که امیدواریم تا پایان سال جاری تعداد آنها به 20 هزار دفتر برسد .
** حقوق کارکنان دولت سال گذشته 15 درصد افزایش یافت معاون رییس جمهوری گفت: سال گذشته شاهد افزایش 15 درصد پرداختی به کارکنان دولت بودیم .
** افزایش تعطیلات رسمی نخواهیم داشت ، بحث بر سر جابجایی تعطیلات است وی در مورد افزایش تعطیلات عید فطر گفت: افزایش تعطیلات رسمی نخواهیم داشت و موضوعی که مطرح شده ، جابجایی تعطیلات است .
وی در مورد کاهش ساعت کار در ایام ماه مبارک رمضان گفت: یکی از عوامل افزایش انگیزه و بهره وری ، کاهش ساعت کار است . باید به سمت نظام کارمزدی برویم ، اینکه کارمند حتما باید هشت ساعت در محل کار حضور داشته باشد ، منسوخ شده است . این مدلها باید عوض شود و اعتقاد به رشد معنوی نیروی کار داریم و مطالعات مدیریتی جدید نیز این مدل را رد می کند .
** منتفی شدن باز خرید مرخصی کارکنان دولت هنوز نهایی نشده است فروزنده درباره مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی مبنی بر منتفی شدن باز خرید مرخصی کارکنان دولت هنگام بازنشستگی گفت: این موضوع هنوز نهایی نشده است و بعد از تصویب نهایی توضیح خواهیم داد.
اقتصام ** 1579 1561** شماره 041 ساعت 14:18 تمام
۰ نفر