۱۴ شهریور ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6529252
T T
۰ نفر

اختصاصی/یک مقام مسوول:

۱۴ شهریور ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6529252
اختصاصی/یک مقام مسوول: معاملات اوراق آتی سهام برای هفت نماد امکان پذیر شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/06/14 اقتصاد.بورس.اوراق آتی تهران- معاون نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: هر چند معاملات آتی سهام با دو نماد آغاز به کار کرد اما هم اکنون تعداد انها به هفت نماد افزایش یافته است.
علی حسینی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به تجربه ای که برای ورود اوراق آتی سکه در بورس کالا داشته ایم، وضعیت معاملات اوراق آتی سهام بسیار مطلوب است.
حسینی با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی با همکاری بورس و اوراق بهادار و کانون کارگزاران برای این معاملات ، اظهارداشت: این دوره ها برای شرکت های سرمایه گذاری و حقوقی بزرگ برگزار می شود.
معاون سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: حجم معاملات اوراق آتی سهام رشد مناسبی داشته است به نحوی که حتی بر روی یکی از نمادها 54 معامله انجام شده و این در مقایسه با آمار معاملات قراردادهای آتی سکه در ماه ابتدایی راه اندازی بسیار مطلوب است.
وی با بیان آنکه این ابزار نیاز به اطلاع رسانی گسترده دارد ، اظهار امیدواری کرد: تا پایان سال جاری این معاملات از رونق مطلوبی برخوردار است اوراق آتی سهام قراردادی بین خریدار و فروشنده است که براساس آن تعهد می شود سهام یک شرکت معین، در تاریخ مشخصی خریده یا فروخته شود و خریدار و فروشنده متعهد می شوند در سر رسید تعیین شده به تعهد خود عمل کنند.
بر این اساس خریدار اوراق آتی با پیش بینی اینکه قیمت یک سهم در آینده افزایش خواهد یافت، اقدام به خرید سهم می کند و فروشنده نیز با این پیش بینی که قیمت سهم در آینده کاهش خواهد یافت سهام را برای فروش ارائه می کند.
اوراق آتی سهام بانک پارسیان و کارآفرین در جلسه 27 تیر ماه هیات پذیرش، مورد پذیرش قرار گرفت و با تصمیم بعدی این هیات اوراق آتی سهام سه شرکت فولاد مبارکه اصفهان، ملی مس ایران و سرمایه گذار در بازار اوراق مشتقه بورس اوراق بهادار تهران پذیرش شد.
اقتصام ** 9141 1561** شماره 007 ساعت 10:20 تمام
۰ نفر