۱۵ مرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6527729
T T
۰ نفر
ساخت نمایشگاه های بین المللی پرند بزودی آغاز می شود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/05/15 اقتصاد.نمایشگاه ها.پرند تهران - مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی از صدور مجوز ساخت نمایشگاه 212 هکتاری پرند خبر داد و گفت: یکی از مهمترین نیازهای اقتصادی و تجاری کشور افزایش سرانه نمایشگاهی است.
به گزارش روز جمعه گروه اقتصادی ایرنا به نقل از روابط عمومی اتاق تعاون مرکزی جمهوری اسلامی ایران، کاظم اکبرپور مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ، در دهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان در مقایسه سرانه نمایشگاهی کشور با دیگر کشورها افزود: هم اکنون شهر پاریس دارای 7 تا 8 سایت و بسیاری از شهرهای آلمان دارای 2 تا 3 سایت نمایشگاهی هستند و این در حالی است که این تعداد در تهران به عنوان پایتخت ایران، فقط به یک سایت محدود می شود.
اکبرپور با تاکید بر این که میزان درآمد فعلی نمایشگاه ابوظبی به اندازه کل درآمدهای نفتی امارات است، اظهار داشت: تهران نیازمند حداقل 5 سایت نمایشگاهی است.
وی از دستور وزیر بازرگانی برای آغاز ساخت نمایشگاه پرند خبر داد و افزود: دستور کتبی شروع کار هفته گذشته صادر شده و بزودی کار آغاز می شود مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه بین المللی تهران با انتقاد از دیدگاه برخی نسبت به صنعت نمایشگاهی، گفت: با اینکه همچنان در سراسر دنیا برپایی نمایشگاه بعنوان یکی از اصلی ترین ابزارهای توسعه صادرات کشورها محسوب می شود، این موضوع در کشور ما جدی گرفته نشده است.
وی همچنین در پاسخ به انتقادهای صورت گرفته در مورد ترافیک ناشی از برگزاری نمایشگاه افزود: این موضوع که ترافیک اطراف نمایشگاه را فقط ناشی از برپایی نمایشگاه بدانیم کار نادرستی است زیرا ترافیک عصرگاهی همه روزه و در روزهای دیگر هم وجود دارد.
اکبرپور مهمترین نیاز فعلی نمایشگاه تهران را ایجاد و بهبود مسیرهای دسترسی به نمایشگاه عنوان کرد وگفت: در بسیاری از کشورها با اینکه بزرگترین نمایشگاه های دنیا در مرکزی ترین نقاط شهر برگزار می شود به دلیل مدیریت مدرن و مناسب شهری، موضوعی بنام مشکل ترافیک مشاهده نمی شود.
اقتصام **ا.د* شماره 021 ساعت 18:40 تمام
۰ نفر