۱۰ مرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6527401
T T
۰ نفر
برنامه دریافت گازپارس جنوبی درپالایشگاه فجر جم دوباره فعال شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/05/10 اقتصاد.پارس جنوبی.فجر جم.دریافت گاز ترش عسلویه - مدیرعامل پالایشگاه فجر جم گفت:برنامه دریافت گاز ترش پارس جنوبی در این پالایشگاه مجددا فعال شد.
مهندس رحیم اسلامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح موقت دریافت گاز پارس جنوبی و تصفیه آن در پالایشگاه فجر جم از 25 اردیبهشت ماه بصورت آزمایشی مورد بهره برداری قرار گرفته بود و اکنون بنا به نیاز کشور دوباره این طرح فعال شده است.
وی گفت: از آنجا که در حال حاضر خط 48 اینچ گاز کنگان که گاز را برای تصفیه به پالایشگاه فجر جم منتقل می کرده است، تحت تعمیر قرار گرفته، خطوط 24 و30 اینچ خط نار به همراه خط 42 اینچ پارس جنوبی این کاهش خوراک را جبران می کنند.
مدیرعامل پالایشگاه فجر جم اظهار داشت: گاز پارس جنوبی از طریق یک انشعاب 42 اینچ به طول 38کیلومتر از خط لوله پنجم سراسری که گاز فازهای شش، هفت و هشت پارس جنوبی را به آغاجاری منتقل می کند، به پالایشگاه فجر جم ارسال می شود.
اسلامی گفت :هم اکنون روزانه حدود هشت میلیون متر مکعب گاز از فازهای شش، هفت و هشت پارس جنوبی دریافت می شود که این میزان در آینده بنا به نیاز کشور تا 15 میلیون مترمکعب نیز افزایش خواهد یافت.
پالایشگاه فجر جم با توان تولید روزانه 110میلیون متر مکعب گاز، دومین پالایشگاه گازی کشور به شمار می رود و حدود 25 درصد گاز مورد نیاز کشور را تامین می کند.ک/3 1889 /675 شماره 033 ساعت 13:58 تمام
۰ نفر