۳۰ تیر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6526919
T T
۰ نفر
آموزش رانندگان حرفه ای در استان تهران دو برابر شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/04/30 اقتصاد.راه و ترابری.راه و ترابری تهران - مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان تهران از دو برابر شدن میزان آموزش رانندگان در سه ماه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.
به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان تهران، فرهادصالحیانگفت: رانندگان ناوگان برون شهری در استان تهران در سه ماه نخست سال جاری در قالب 5 هزار و 252 نفر ساعت، آموزش دیدند.
وی با بیان اینکه راننده رکن اصلی حمل و نقل جاده ای محسوب می شود، خاطرنشان کرد برنامه ریزی شده تا رانندگان بخش ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای، دانش لازم را در حمل و نقل مسافر و اهمیت حمل مواد خطرناک در فرآیند حمل و نقلی کشور کسب کرده و بتوانند اقدامات لازم در هنگام بروز شرایط اضطراری، مهار بار، قوانین و مقررات حمل و نقل و سلامت شغلی انجام دهند.
صالحیان گفت: برای جلوگیری و کاهش احتمال بروز حوادث ناشی از تردد وسائط نقلیه عمومی در سطح جاده های کشور، اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان تهران قصد دارد تمام مباحث مرتبط با رانندگان حرفه ای را توسط مدرسان شرکتهای مجری آموزش برای رانندگان فعال بخش حمل و نقل جاده ای تهران برگزار کند.
وی با ابیان اینکه پس از برگزاری آزمون به رانندگان، گواهینامه پایان دوره آموزشی داده می شود، افزود: اطلاعات مدت دوره های طی شده در کارت هوشمند رانندگان ثبت می شود و راننده هایی که این دوره ها را طی نکرده باشند از فعالیت آنها جلوگیری خواهد شد.
صالحیان تصریح کرد رانندگانی که دوره های آموزشی را طی کنند در صورت عدم رعایت مواد آموزشی، با اعمال قانون به کمیسیون تخلفات فراخوانده شده و از فعالیت این افراد بعنوان راننده حرفه ای جلوگیری خواهد شد.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان تهران از برگزاری 26 هزار نفر آموزش دوره تا پایان سال 89 در استان تهران خبر داد و گفت: این دوره های آموزشی برای رانندگان باری و مسافری در حال برگزاری است.
وی اضافه کرد: این دوره ها برای متصدیان و مدیران شرکت ها نیز برگزار می شود و با برنامه ریزی های صورت گرفته در آینده ای نزدیک رانندگان ناوگان جاده ای ارگان های دولتی مانند وزارت دفاع، سپاه، وزارت صنایع و غیره که در بخش فوق سنگین فعالیت می کنند این دوره را طی خواهند کرد.
صالحیان برگزاری دوره های آموزشی 48 ساعته برای رانندگان جدید الورود به بخش و آموزش میهمانداران اتوبوس را از دیگر برنامه های اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان تهران عنوان کرد.
اقتصام ** 2021 ** 1558 شماره 046 ساعت 18:19 تمام
۰ نفر