۲۶ تیر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6526600
T T
۰ نفر

امسال 40 دستگاه لکوموتیو واگذار می شود

۲۶ تیر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6526600
امسال 40 دستگاه لکوموتیو واگذار می شود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/04/26 اقتصاد.حمل و نقل.حمل و نقل تهران- مدیرکل دفتر امور اقتصادی و سرمایه گذاری راه آهن گفت: امسال برای واگذاری حداقل 40 تعداد دستگاه لکوموتیو هدف گذاری شده، گرچه معاونت ناوگان تعداد بیشتری را در برنامه قرار داده است.
به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، حسین عاشوری گفت: راه آهن به استناد سیاست های اصل 44 موظف است نسبت به واگذاری فعالیت های تصدی گری خود اقدام کند.
وی افزود: در این راستا طی سالهای گذشته کارها آغاز شده و علاوه بر بخش عمده ای از واگن های باری و مسافری امسال نیز تا پایان سال تعدادی از لکوموتیوها واگذار خواهد شد.
این مقام مسئول در راه آهن اضافه کرد طبق برنامه باید تمام دپوهای تعمیراتی را واگذار کنیم و برای امسال واگذاری 10 دپوی تعمیراتی هدف گذاری شده است.
مدیرکل دفتر امور اقتصادی راه آهن تصریح کرد مزایده تعدادی از دپوهای تعمیراتی در حال برگزاری است و واگذاری تعدادی دیگر نیز در حال اخذ مجوز از هیات مدیره راه آهن است.
عاشوری درخصوص روند واگذاری شرکت های اقماری راه آهن اظهار داشت تاکنون ازمجموع 15 شرکت اقماری و شرکت هایی که راه آهن در آنها سهام دارد ، سهام 7 شرکت واگذار شده و دو شرکت ارزیابی سهام انجام شده و منتظر جلسه هیات واگذاری است.
وی با بیان اینکه شرکت بالاست نیز منتظر برگزاری جلسه پذیرش در فرابورس است، تاکید کرد حوزه واگذاری ها در راه آهن تنها محدود به این شرکت ها نیست، بلکه تمام فعالیت های تصدی گری از جمله واگن ها، لکوموتیوها و دپوها واگذار خواهند شد.
اقتصام ** 2021 ** 1558 شماره 033 ساعت 14:41 تمام
۰ نفر