۱۳ تیر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6526001
T T
۰ نفر
وزیرمسکن: توجه دولت ایران به حل مشکل مسکن در بین کشورهای درحال توسعه بی نظیر است ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/04/13 اقتصاد.وزیرمسکن و شهرسازی.مسکن مهر.هرمزگان بندرعباس ـ وزیر مسکن و شهرسازی گفت:هم اکنون ساخت یک میلیون و 150 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی در کشور در قالب مسکن مهر حال انجام است که چنین روندی در بین کشورهای خلیج فارس و سایر کشورهای درحال توسعه بی نظیر است.
علی نیکزاد یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در بندرعباس افزود:تعداد واجدین شرایط مسکن مهردرشهرها 940 هزار نفر است که از این تعداد تاکنون برای 780 هزار واحد،پروانه ساختمانی صادر شده و 560 هزار واحد در مرحله پایان فونداسیون است.
وی اضافه کرد:تا هشت ماه قبل 80هزار واحد در مرحله پایان فونداسیون بودند که باتدابیر ویژه دولت دهم و پشتیبانی شورای عالی مسکن و شخص رییس جمهوری این روند شتاب گرفت.
وزیر مسکن و شهرسازی ادامه داد:دولت همچنین برای مقاوم سازی 213هزار واحد روستایی برنامه ریزی کرده که تنها در چهارماهه ابتدای امسال،برای 152 هزار واحد روستایی قرارداد منعقد شده است.
نیکزاد گفت :تاکنون40هزار میلیارد ریال از خط اعتباری ویژه 70 هزار میلیارد ریالی، برای مسکن مهر تسهیلات پرداخت شده که از این مبلغ 25هزار میلیارد ریال در شهرها و 15هزار میلیارد ریال در روستاها بوده است.
وزیر مسکن ادامه داد:براساس درخواست های مردم در سفرهای قبلی هم اکنون 55درصد از تسهیلات در مرحله فونداسیون و اسکلت پرداخت می شود و 45درصد نیز در مراحل سفت کاری و نازک کاری دراختیار واجدین شرایط قرار می گیرد.
وی همچنین با اشاره به برنامه دولت برای تامین زیرساخت های آب و برق و فاضلاب مسکن مهر اظهار داشت:رییس جمهور دستور اختصاص چهار هزار میلیارد ریال اعتبار در این بخش را صادر کرده که تاکنون یکهزار و یکصد میلیارد ریال پرداخت شده و در جلسه روز گذشته شورای عالی مسکن،رییس جمهوری خواستار پرداخت دوهزار و 900میلیارد ریال باقی مانده این بخش توسط معاونت نظارت راهبردی گردید.ک/3 7192/667 /675 شماره 061 ساعت 17:56 تمام
۰ نفر