۱۳ تیر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6525955
T T
۰ نفر
15 میلیون بیکار؟ ادامه روند بطئی احیای اقتصادی آمریکا ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/04/13 اقتصاد.آمریکا.وضعیت اقتصادی تهران- آمریکا که در حال حاضر، رکود شدید اقتصادی و وجود 15 میلیون بیکار - بالاترین رقم پس از جنگ جهانی دوم- را تجربه می کند، تا احیای اقتصادی راهی طولانی توام با آهنگی کند و آهسته در پیش دارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سنتر فور امریکن پراگرس، تا پایان مه تقریبا نیمی از بیکاران آمریکایی (46 درصد) که دستکم شش ماه دنبال کار گشته بودند، همچنان بیکار و در پی یافتن شغل بودند، رقمی که از جنگ جهانی دوم تاکنون بی سابقه است.
بدتر از همه آنکه، مشکلات کنونی بازار کار آمریکا تا مدت ها ادامه خواهد داشت و سال ها طول خواهد کشید تا این چاله گسترده و عمیق ناشی از رکود عظیم اقتصادی پر شود، به گونه ای که حتی اگر از هم اکنون، هر ماه 218 هزار فرصت جدید شغلی هم ایجاد شود، باز هم پرکردن این چاله تقریبا پنج سال طول خواهد کشید.
سنتر فور امریکن پراگرس افزود، برای کمک به تخفیف تاثیرات مخرب رکود کنونی و کمک به احیای اقتصاد کشور، بیکاران باید از بیمه بیکاری بهره مند شوند و این اصل همچنان به عنوان رکن اصلی هرگونه تلاش جدی مدنظر باشد.
پرداخت بیمه بیکاری، ساز و کار اصلی کمک مالی به آنهایی است که بدون آن که خود مقصر باشند، بیکار شده اند.
طبق اعلام بانک مرکزی آمریکا، احتمال احیای سریع اقتصاد آمریکا در ماه های آتی اندک است، چرا که در حال حاضر، با توجه به شرایط مالی، امکان حمایت از رشد متوازن اقتصادی چندان فراهم نیست و آمریکا تا مدتی روندی بطئی را در آهنگ احیای اقتصاد خود شاهد خواهد بود.
آمریکام 1088**9158** شماره 015 ساعت 12:39 تمام
۰ نفر