۱ تیر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6525389
T T
۰ نفر

میرکاظمی:

۱ تیر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6525389
میرکاظمی: نمایشگاه فرصت مناسبی برای عرضه محصولات پتروشیمی در خارج از کشور است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/04/01 اقتصاد.نفت.نمایشگاه تهران - وزیر نفت گفت: نمایشگاه ایران پلاست فرصت مناسبی برای تبادل دانش فنی عرضه محصولات پتروشیمی در خارج از کشور و شکل گیری نوآوری های نوین در صنعت پتروشیمی است.
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، سیدمسعود میرکاظمی عصر سه شنبه در حاشیه هفتمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست درجمع خبرنگاران افزود: امروز صنعت پتروشیمی تا حدی رشد یافته که شاهد بهره برداری و افتتاح مجتمع های جدید با ظرفیت های خوبی هستیم و امیدواریم محصولات تولیدی آنها در صنایع پایین دستی به محصولاتی با ارزش افزوده بالاتر تبدیل شود.
وی با تاکید بر تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی در صنایع پایین دستی، گفت: توسعه صنایع پایین دستی باید به گونه ای در کشور اجرا شود که محصولات نهایی مورد نیاز مردم در صنایع بسته بندی، حمل و نقل، خودروسازی، مواد غذایی و غیره از مواد پتروشیمی تامین شود.
وزیر نفت با بیان اینکه هم اکنون 5/3 میلیون تن ظرفیت تولید مواد پلیمری توسط بخش خصوصی و دولتی در کشور وجود دارد، گفت: بخش عمده ای از این ظرفیت از طریق بورس به مصرف کنندگان عرضه می شود و از سوی دیگر سعی داریم با برنامه ریزی های انجام شده در آینده نزدیک ظرفیت تولید مواد پلیمری در کشور را به 5 میلیون تن برسانیم.
میرکاظمی تاکید کرد صنایع پایین دستی پتروشیمی می توانند درآمد و اشتغالزایی بسیار مطلوبی را برای کشور به ارمغان بیاورند در حالی که ساخت آنها نیاز به سرمایه های کمی دارد.
وی تصریح کرد درهای نمایشگاه هفتم ایران پلاست به روی همه کشورها باز بوده و ایران از حضور علاقه مندان صنعت پتروشیمی در این نمایشگاه استقبال کرده است.
وزیر نفت در پاسخ به سوال خبرنگاری درخصوص امضای قرارداد هشت فاز پارس جنوبی در هفته گذشته گفت: با امضای قرارداد توسعه 8 فاز باقیمانده پارس جنوبی اکنون تمام فازهای پارس جنوبی فعال شده اند.
میرکاظمی مبلغ قراردادهای امضا شده را 5/21 میلیارد دلار ذکر کرد و افزود: برای توسعه این فازها 29 میلیارد دلار نیز پیش بینی شده بود که با احتساب قراردادهای هفته گذشته تا 4سال آینده 50 هزار میلیارد تومان در پارس جنوبی سرمایه گذاری خواهد شد.
اقتصام 1053** ** 1558 شماره 069 ساعت 18:06 تمام
۰ نفر