۵ خرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6523795
T T
۰ نفر

اختصاصی/ قائم مقام وزیر نیرو:

۵ خرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6523795
اختصاصی/ قائم مقام وزیر نیرو: طرح آبرسانی تا یک ماه آینده به مردم آبادان هم خواهد رسید ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/03/05 اقتصاد.نیرو.طرح غدیر تهران - قائم مقام وزیر نیرو گفت: با بهره برداری از فاز اول طرح آبرسانی غدیر، مردم خرمشهر از خدمات این طرح بهره مند شدند و تا یک ماه آینده و در ادامه این طرح خدمات آبرسانی به مردم ابادان نیز خواهد رسید.
حمید چیت چیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود : این طرح یکی از خواسته های دیرین مردم خرمشهر، آبادان و شهرهای اطراف بود که در سفر دوم رییس جمهوری به این استان عملیات اجرایی آن آغاز گردید وی ادامه داد: از ویژگی های مهم این طرح، آبرسانی سالم به شهرهای خرمشهر، آبادان و شهرهای اطراف است که در گذشته این امر از محل تصفیه آب کارون صورت می گرفت.
قائم مقام وزیر نیرو اظهار داشت: با انتقال آب از سد کرخه و دز به این شهرها کیفیت آب بصورت مطلوبی افزایش خواهد یافت.
چیت چیان اضافه کرد: این طرح خدمت شایسته ای بود برای مردم شهرهای آبادان و خرمشهر که با 13 تریلیون ریال هزینه افتتاح شد.
گفتنی است عملیات آبرسانی به خرمشهر از محل سد انحرافی تنظیمی پای پل کرخه در قالب طرح غدیر بزرگترین طرح آبرسانی کشور، روز دوشنبه سوم خرداد ماه سال جاری با حضور محمود احمدی نژاد رییس جمهوری آغاز شد.
با راه اندازی کامل طرح آبرسانی غدیر 21 شهر و 1200 روستای استان خوزستان از آب شرب سالم و پایدار برخوردار خواهند شد.
همچنین با بهره برداری کامل از طرح غدیر که بزرگترین طرح آبرسانی کشور از نظر حجم کاری است، مشکل کمی و کیفی آب شرب چهار میلیون و 700 هزار نفر در مناطق شهری و روستایی، 21 شهر کوچک و بزرگ استان خوزستان تا افق 1415 برطرف می شود.
این تصفیه خانه می تواند نیاز آب آشامیدنی 20 ساله شهرستان خرمشهر را تامین کند.
میزان اعتبار صرف شده برای ساخت این تصفیه خانه 300 میلیارد ریال است.
اقتصام 1053** ** 1558 شماره 027 ساعت 12:32 تمام
۰ نفر