۳ خرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6523650
T T
۰ نفر
هیاتی از سازمان استاندارد ایران راهی اربیل عراق شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/03/03 اقتصاد.استاندارد.صادرات کرج - اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران گفت: هیاتی از این سازمان برای حل مشکلات صادرکنندگان ایرانی به اربیل عراق سفر کرد.
به گزارش روز دوشنبه این روابط عمومی، این هیات در بدو ورود با حضور در سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در اربیل به بحث و تبادل نظر در مورد مشکلات صادرکنندگان ایرانی پرداخت.
در نشست این هیات در وزارت بهداشت کردستان عراق با حضور وزیر بهداشت و مسوولان وزارت بهداشت و تندرستی استان های اربیل، دهوک، سلیمانیه و گرمیان بر لزوم مبادلات تجاری بر اساس عرف بین الملل ، بهره برداری از استانداردهای روز دنیا، اعمال مقررات برای تمام طرف های تجاری، اتخاذ تصمیم های مناسب برای جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای ایرانی در بازار عراق و رعایت کامل توافقنامه های بین دو کشور تاکید شد.
طرف عراقی نیز در این نشست اعلام کرد مسوولیت نظارت بر مواد غذایی و شوینده ها بر عهده وزارت بهداشت قرار گرفته و در صورتی که کالاهای صادراتی ایرانی در چند نوبت مورد پذیرش قرار گیرند موفق به دریافت مجوزی خواهند شد که صدور کالا به سهولت انجام شود.
در جریان این سفر اعضای هیات یاد شده از نمایشگاه ایران در اردبیل بازدید و بطور مستقیم با تعدادی از شرکت کنندگان مذاکره و نظرات و مشکلات آنها را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند.
در پایان نیز تشکیل کمیته مشترکی برای حل مشکلات و تسهیل در مبادلات تجاری مورد توافق قرار گرفت و قرار شد در آینده نیز هیاتی از کردستان عراق به ایران سفر کند.
در هیات اعزامی به اربیل عراق، مدیر کل بازرسی کالا و امور صادرات و واردات، مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل و مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان کرمانشاه و سه نفر از نمایندگان صادرکنندگان بخش خصوصی حضور داشتند.ک/3 7411/561 شماره 057 ساعت 16:02 تمام
۰ نفر