۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6523346
T T
۰ نفر
وزیر مسکن: 31 هزار میلیارد ریال ازخط اعتباری مسکن مهر جذب شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/02/29 اقتصاد.مسکن.نیکزاد تهران - وزیر مسکن و امور شهرسازی گفت: از مجموع 35 هزار میلیارد ریال خط اعتباری مسکن مهر، 31 هزار میلیارد ریال آن تاکنون جذب شده است.
علی نیکزادروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در گفت وگو با خبرنگاران ، افزود: برای تخصیص خط اعتباری دوباره توافقاتی صورت گرفته و در این خصوص مشکلی نداریم.
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، وی در پاسخ به پرسشی در خصوص تاثیر اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها بر نرخ مسکن نیز گفت: با مدیریت تلاش می کنیم تا تاثیر اجرای قانون در بخش مسکن را به حداقل برسانیم.
نیکزاد درباره چگونگی کاهش نرخ مسکن در شهر تهران نیز پاسخ داد: در سه شهر حاشیه ای پرند، هشتگرد و پردیس درحال عملیاتی کردن وعده ها به مردم هستیم.
وی با بیان اینکه همزمان مجموع عملیات مسکن مهر در شهرها و روستاها درحال اجرا است و این طرح روند خوبی را طی می کند، افزود: فعالیت های مربوط به تخصیص تسهیلات، زمین، پشتیبانی لازم، تاسیسات زیربنایی و روبنایی و سایر اقدامات در حال انجام است.
وزیر مسکن و شهرسازی درباره آینده بازار مسکن نیز گفت: رشد صدور پروانه در شش ماه دوم سال 88 نسبت به مدت مشابه همان سال نشانگر رونق مسکن و ساخت و ساز است اما به معنای افزایش قیمت نیست.
وی با اشاره به اینکه دراین مدت قیمت مسکن و زمین ثابت بوده، افزود: افزایش ساخت و ساز و تثبیت کاهش قیمتها حاکی از آن است که در این بخش انبوه سازان، بخش خصوصی و افراد باسابقه طولانی در موضوع مسکن حضوری جدی داشته اند.
وزیر مسکن و شهرسازی درباره نحوه ی برخورد وی با اجرای قانون هدفمندسازی و اینکه آیا وی به افتتاح حساب اقدام می کند یا خیر، گفت: تکلیف اولیه به معنای ثبت نام انجام شد اما نظر دولت آن است که در این طرح به کسانی که از محل آزادسازی یارانه ها نیاز بیشتری دارند، کمک شود، بنابراین در مرحله ی دوم طرح شرکت نمی کند.
اقتصام 1601** ** 1558 شماره 110 ساعت 15:30 تمام
۰ نفر