۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6522750
T T
۰ نفر

پایان اردیبهشت ماه جاری/

۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6522750
پایان اردیبهشت ماه جاری/ چهاردهمین همایش بین المللی نفت،گاز و پتروشیمی برگزار می شود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/02/19 اقتصاد.نفت وگاز.همایش تهران - دبیر چهاردهمین همایش بین المللی نفت،گاز و پتروشیمی گفت: این همایش با محوریت کاربرد فناوریهای نوین در صنعت نفت و اشنایی صنعتگران با این فناوریها برگزار خواهد شد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، باقر مهاجرانی روز یکشنبه در نشست خبری به منظور تشریح برنامه های این همایش افزود: در این همایش چهار کمیته با عناوین بالادستی ، پایین دستی ، انرژی ومحیط زیست و مدیریت تکنولوژی شکل گرفته که مقاله های دریافتی را بررسی می کند.
مهاجرانی بااشاره به اینکه این همایش در روزهای بیست و نهم و سی ام اردیبهشت ماه سال جاری در هتل المپیک تهران برگزار می شود، از برپایی نمایشگاهی به وسعت یکهزار متر مربع با حضور شرکتهای داخلی و خارجی در حاشیه این همایش خبر داد.
به گفته وی ،در این همایش نمایندگانی از کشورهای روسیه ،کانادا، هلند، اتریش، فرانسه ،کویت ،آمریکا، آلمان ،لهستان ،انگلستان ،کره جنوبی ، امارات متحده عربی و بلژیک حضور دارند.
مهاجرانی هدف دیگر برگزاری این همایش را پنجاهمین سالگرد تاسیس پژوهشگاه صنعت نفت عنوان کرد و درباره شروع فعالیتهای پژوهشی در صنعت نفت گفت: فعالیت پژوهشی در صنعت نفت از سال 1338 در آزمایشگاهی در دانشگاه تهران آغاز شد و پس از پیروزی انقلاب انقلاب اسلامی تاکنون دستاوردهای چشمگیری را کسب کرده است.
محمدرضا کمالی دبیر کمبیه بالادستی این همایش در این نشست در خصوص دستاوردهای سیزدهمین همایش بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی گفت: این همایش در سال 1385 در تهران با محوریت بالابردن ضریب بازیافت از مخازن نفتی برگزار شد.
به گفته وی ، میانگین ضریب بازیافت از مخازن نفت کشوردر سال 1385 ، 20 درصد و میانگین این رقم در دنیا 35 درصد بود. اکنون میانگین ضریب بازیافت به 24 درصد رسیده است.
دبیر کمیته بالادستی همایش اصلی ترین محورهای مقاله های ارایه شده به همایش چهاردهم را هوشمندسازی مخازن، ازدیاد برداشت وبهبود روش، مطالعه جامع مخازن ،مدیریت مخزن و توسعه فناوریهای مربوط به حفاری میادین نفت وگاز عنوان کرد.
علی مهاجری دبیر کمیته پایین دستی این همایش نیز گفت: گاز، پتروشیمی، پلیمر، پالایش، کاتالیست ، نانو و مدلسازی ابزار از محورهای عمده مقاله های ارایه شده به این همایش می باشد.
اقتصام 1053** 1561** شماره 029 ساعت 13:33 تمام
۰ نفر