۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6522184
T T
۰ نفر

اختصاصی /معاون وزیر مسکن:

۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6522184
اختصاصی /معاون وزیر مسکن: شهرهای جدید برای طرح مسکن مهر 20هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری کردند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/02/10 اقتصاد.داخلی.شهرهای جدید.مسکن مهر تهران - معاون وزیر مسکن و شهرسازی گفت: شهرهای جدید برای طرح مسکن مهر در قالب واگذاری اراضی تاکنون حدود 20 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری کرده اند که این رقم غیر از منابع تخصیص خط اعتباری است.
جمشید نورصالحی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: سهیمه اختصاص یافته به شهرهای جدید در رابطه با طرح مسکن مهر 250 هزار واحد مسکونی است که برای تحقق این برنامه تاکنون چهار هزار هکتار زمین در اختیار واجدین شرایط قرار گرفت.
مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید، اضافه کرد: شهرهای جدید در قالب طرح مسکن مهر از محل خط اعتباری تاکنون سه هزار میلیارد ریال جذب کرده اند.
براساس مصوبه شورای عالی مسکن در سال 1388 از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی خط اعتباری 35 هزار میلیارد ریالی برای طرح مسکن مهر اختصاص یافت.
آخرین آمار وزارت مسکن و شهرسازی حاکی از آن است که تا پایان سال گذشته از محل خط اعتباری مذکور 27 هزار و 500 میلیارد ریال جذب شده است.
معاون وزیر مسکن وشهرسازی دستگاه ها و سازمانهای خدماتی را دعوت کرد تا در زمینه تامین تاسیسات زیربنایی و روبنایی برای ساکنین شهرهای جدید بویژه سکنه ای که در قالب طرح مهر در این شهرها اسکان می یابند، تلاش و جدیت بیشتری به عمل آورند.
قرار است در شهرهای جدید پرند و هشتگرد (استان تهران ) در مجموع 160 هزار واحد مسکونی طرح مهر ساخته شود.
وزارت مسکن وشهرسازی برنامه واگذاری زمین به استعداد ساخت حدود یک میلیون واحد مسکونی را در چارچوب طرح مهر برنامه ریزی کرده است که 25 درصد واحدهای مسکونی مذکور در شهرهای جدید ساخته خواهد شد.
اقتصام ** 1559 ** 1558 شماره 022 ساعت 12:10 تمام
۰ نفر