۲ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6521666
T T
۰ نفر

وزیر نفت:

۲ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6521666
وزیر نفت: حضورچشمگیرشرکتهای خارجی درنمایشگاه نفت حاکی ازبی اثربودن تحریمهااست ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/02/02 اقتصاد.پانزدهمین نمایشگاه نفت.نفت 89 تهران- وزیر نفت گفت:باوجود محدودیتهایی که برخی کشورهای غربی در مورد ایران اعمال می کنند،حضورشرکتهای خارجی درپانزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت،گاز،پالایش و پتروشیمی بسیارچشمگیر و نشانگر بی اثربودن این تحریمها و محدودیتها است.
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، سیدمسعود میرکاظمی روز پنجشنبه در آیین گشایش پانزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ضمن اظهار این مطلب افزود: ایران نه تنها در سایه این محدودیتها منزوی نشده است ، بلکه شرکتهای ایرانی اکنون در مناقصه ها و پروژه های بین المللی حضور قوی دارند و صادرکننده خدمات فنی و مهندسی هستند.
وی با اشاره به اینکه توسعه بخشهای نفت و گاز طبق برنامه پنجساله پنجم توسعه کشور محقق خواهد شد،افزود: با تمهیدات انجام شده، منابع لازم برای اجرایی شدن برنامه توسعه بخشهای نفت و گاز طبق برنامه مذکور تامین خواهد شد.
وزیر نفت نیاز مالی صنعت نفت در برنامه پنجم توسعه را 200 میلیارد دلار اعلام کرد و افزود: از این میزان 125 میلیارد دلار برای سرمایه گذاری در بخش بالادستی صنایع نفت و گاز مورد نیاز است و برنامه ریزی لازم برای استفاده از منابع داخلی صورت گرفته است.
میرکاظمی تصریح کرد، درصورت تقاضای شرکتهای خارجی ، آماده همکاری و مشارکت دادن آنها هستیم.
وی درادامه سخنان گشایش پانزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت،گاز،پالایش و پتروشیمی بااشاره به اینکه راهبرد انرژی کشور در دست تدوین است، تاکید کرد، اولویت ایران در توسعه میادین نفت و گاز ، بهره برداری از حوزه های مشترک است.
وزیر نفت ضمن تاکید بر تولید صیانتی از میادین نفت وگاز کشور ، تصریح کرد ، گازهای تولیدشده برای استفاده بهینه وبرداشت صیانتی از منابع به میادین نفتی کشور تزریق می شود.
میرکاظمی گفت: برنامه برداشت صیانتی از میادین نفت و گاز ، این امکان را به ایران می دهد تا به مدت طولانی تری نسبت به دیگر کشورها از منابع خود استفاده کند تا سهم نسلهای آتی نیز حفظ شود.
وی درادامه قیمتهای کنونی نفت وگاز دربازارهای جهانی را عادلانه ندانست و گفت: بهای نفت در سال 1975 میلادی 11دلار در هر بشکه بود، اما قیمت فناوری مرتبط با آن هرسال افزایش یافت. برهمین اساس درصورتی که قیمتهای انرژی معقول و منطقی نباشد، توسعه میدانهای نفتی نیز مقرون به صرفه نخواهد بود.
میرکاظمی میزان ذخایر قابل استحصال نفت کشور را 138 میلیارد بشکه و ذخایر قابل استحصال گازطبیعی را بالغ بر 29 تریلیون مترمکعب اعلام و تصریح کرد، جمهوری اسلامی ایران با پیشرفتهای فنی و مهندسی توانسته است از منابع خود استفاده بهینه کند.
گفتنی است، پانزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت،گاز،پالایش و پتروشیمی در روزهای دوم تا ششم اردیبهشت ماه جاری درمحل دایمی نمایشگاه های بین الملی تهران برپا است.
اقتصام 1561**1568** شماره 012 ساعت 11:49 تمام
۰ نفر