۳۱ فروردین ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6521529
T T
۰ نفر

اختصاصی /

۳۱ فروردین ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6521529
اختصاصی / یک مقام مسوول:نمایشگاه نفت می تواندروندعقدقراردادهای نفت راتسهیل کند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/01/31 اقتصاد.وزارت نفت.نفت 89 تهران - مدیرعامل شرکت پالایش نفت ستاره خلیج فارس معتقد است، برگزاری نمایشگاه بین المللی نفت، گاز ، پالایش و پتروشیمی می تواند روند عقد قراردادها و تفاهمنامه های مرتبط با صنایع نفت و گاز کشور را تسهیل کند.
محمداسماعیل کراچیان روز سه شنبه در آستانه برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز ، پالایش و پتروشیمی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا حضور فعال شرکت های خارجی در این نمایشگاه و انعقاد قرارداد و تفاهمنامه ها را پاسخ مناسبی به تحریم های بی اثر آمریکا و برخی کشورهای غربی دانست که سعی دارند مانع مشارکت های بین المللی در اجرای پروژه های بزرگ نفت و گاز ایران شوند.
به گفته وی، برگزاری چنین نمایشگاه های تخصصی ،برای متقاضیان خرید کالا و خدمات فنی و مهندسی و برای ارایه کنندگان چنین خدماتی فرصت و مکانی استثنایی و ویژه محسوب می شود.
وی افزود : شرکت ها و متقاضیان کالاها و خدمات فنی و مهندسی و ارایه دهندگان چنین خدماتی در مواقع عادی باید با زحمت و جستجوی زیاد در پی یافتن یکدیگر باشند، اما این نمایشگاه ها این فواصل و زمانها را کوتاه می کند.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت ستاره خلیج فارس افزود: این شرکت در غرفه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز،پالایش و پتروشیمی حضور خواهد داشت و علاوه بر ارایه توضیحات لازم در مورد این پروژه که یکی از مهمترین طرحهای بنزین سازی کشوراست ، نسبت به کسب اطلاعات از وضعیت شرکت ها و موسسه های ارایه کننده کالاها و خدمات فنی مهندسی مورد نیاز این پروژه ، که حدود یک میلیارد یورو خرید کالا دارد ، تلاش خواهد کرد.
پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس، از جمله طرحهای بسیار مهم وزارت نفت است که به عنوان نخستین پالایشگاه طراحی شده براساس خوراک میعانات گازی در بندرعباس در حال ساخت است.
کراچیان ابراز امیدواری کرد، نمایشگاه نفت محلی برای حضور متخصصان و صاحبان فناوری و پیمانکاران مرتبط با صنایع نفت و گاز و پتروشیمی باشد تا بیشترین بهره وری را برای این صنایع بدنبال داشته باشد.
گفتنی است، خوراک مورد نیاز این پالایشگاه از طریق خط لوله ای بطول بیش از 485 کیلومتر از پالایشگاه های گازی عسلویه تامین خواهد شد. پیشرفت فیزیکی این طرح در سال 1386 یک درصد، سال 1387 بیش از 19 درصد و در سال 1388 حدود 34درصد بوده است.
بر اساس آمارهای رسمی اعلام شده از سوی وزارت نفت ، 292 شرکت مستقل خارجی ، 13 شرکت چند ملیتی و 129 شرکت ایرانی نماینده شرکت های خارجی ( در مجموع 434 شرکت ) در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت ، گاز ، پالایش و پتروشیمی حضور دارند.
این نمایشگاه از دوم تا ششم اردیبهشت ماه امسال در محل دایمی نمایشگاه های تهران دایر خواهد بود.
بسیاری از تحلیلگران انرژی ، حضور بیش از 400 شرکت خارجی در این نمایشگاه را نشانگر اقتدار ، اعتبار ملی و بین المللی و توانمندی ایران در حضور فعال در عرصه های اقتصادی جهان و بی اثر بودن تحریم های غرب در مورد ایران می دانند.
اقتصام ** 1568 1561** شماره 017 ساعت 11:28 تمام
۰ نفر