۳۰ شهریور ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6513423
T T
۰ نفر
به گزارش خبرنگار ایرنا، مهندس غلامرضا خوش خلق ،چهارشنبه در سمینار آموزشی پدافند غیرعامل در شیراز افزود: با توجه به گستردگی که در صنعت برق کشور وجود دارد ، لازم است با بهره مندی از تجهیزات به روز ، از آمادگی واکنش به موقع دربرابر حوادث و اتفاقات برخوردار باشیم.
وی ضمن اشاره به تاثیر پدافند غیرعامل در کاهش خسارت ها و تلفات در دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی گفت: در آن زمان با توجه به ضرورت حفظ و حراست از تاسیسات مختلف از جمله تاسیسات تامین برق، اقدامات بسیاری در بحث پدافند غیرعامل صورت گرفت که در بسیاری از مواقع از بروز خسارت های جبران ناپذیر جلوگیری کرد.
رییس کمیته پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شرکت توانیر اضافه کرد: مجهز شدن و آشنایی با امکانات و تجهیزات به روز نیز می تواند به ما کمک کند که با آمادگی بیشتری در مقابل حوادث عکس العمل نشان دهیم و این مهم ضرورت سرمایه گذاری در صنعت برق دراین زمینه را دو چندان می کند.
وی شرکت برق منطقه ای فارس را یکی از شرکت های پیشرو کشوردر زمینه پدافند غیرعامل معرفی کرد و افزود: از آنجا که صنعت برق جزو صنایع زیربنایی کشور محسوب می شود، بروز اختلال در هر یک از بخش های این صنعت می تواند مشکلات بسیاری را برای کشور ایجاد کند و به هر میزان آمادگی ما برای مقابله با این مشکلات بیشتر باشد بدون تردید میزان خسارت ها نیز کاهش خواهد یافت.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای فارس هم در این سمینار آموزشی بیان داشت: در دوران جنگ تحمیلی آن قسمت هایی که حداقل حفاظ ها و سپرهای دفاعی داشتند، حداقل آسیب ها را دیدند.
مهندس محمدرضا مشفقیان افزود: بحث پدافند غیر عامل امروز به یک علم تبدیل شده است و از این رو آموزش درست و دقیق دراین زمینه و آشنا کردن جامعه با این مقوله می تواند تا حد زیادی از بروز خسارت ها بکاهد.ک/2 678 /679
۰ نفر