۲۸ شهریور ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6513260
T T
۰ نفر

کاردار سفارت اندونزی در تهران:

۲۸ شهریور ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6513260
کاردار سفارت اندونزی در تهران: راه اندازی بانک خصوصی میان تهران - جاکارتا در رشد مبادلات موثر است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/06/28 اقتصاد.ایران.اندونزی تهران - کاردار سفارت اندونزی در تهران گفت: برای رفع موانع مبادلات تجاری و فعالیت بخش خصوصی در اندونزی و ایران، تاسیس بانک خصوصی در هر یک از دو کشور ضروری است .
به گزارش خبرنگار ایرنا، آجی ستیاوان روز دوشنبه درهمایش روز اقتصاد اندونزی که در محل اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران و با حضور دبیر اتاق ایران و جمعی از فعالان بخش خصوصی برگزار شد، گفت: با رفع موانع احتمالی میان دو کشور می توان نسبت به افزایش مبادلات اقدام کرد .
وی گفت: باید زمینه های بالقوه تجاری و فرصت های سرمایه گذاری در تهران و جاکارتا شناسایی شده و بخش خصوصی با پیش زمینه و اطلاعات کافی از یکدیگر وارد عرصه تجارت شوند.
ستیاوان با قدردانی از برگزاری به موقع همایش ایران و اندونزی گفت: از آنجا که وزارت بازرگانی اندونزی از 19 تا 23 اکتبر (27 مهر تا یکم آبان ) نمایشگاه بین المللی صنعتی و بازرگانی را برگزار می کند مطلوب است تا عوامل بخش خصوصی ایران با حضور در این نمایشگاه اطلاعات بیشتری را درباره روابط تجاری و روند صادرات کالا به این کشور کسب کنند.
فوضی بوستامی رایزن اقتصادی سفارت اندونزی در تهران نیز در این نشست گفت: حجم مبادلات بازرگانی میان دو کشور در حد انتظارنیست و با وجود اشتراکات فرهنگی و دینی و روابط سیاسی رقم یک میلیارد و 290 میلیون دلار حجم تجاری بسیار اندک است.
وی ادامه داد: پس از بحران اقتصادی 2008 و 2009 اندونزی، رشد اقتصادی این کشور5.4 درصد بود و سال 2010 با بهبود وضعیت اقتصادی این رقم به 1.6 و در سه ماهه چهارم سال به 9.6 درصد رسید .
رایزن اقتصادی سفارت اندونزی در تهران اظهارداشت: تحولات اخیر در اندونزی نشان می دهد که رتبه و فرصت سرمایه گذاری دراین کشور افزایش یافته و زمینه های اقتصادی بهتری برای تجار فراهم شده است.
در برنامه همایش روز اقتصاد اندونزی تعدادی از مدیران شرکت ها و عوامل بخش خصوصی شرکت کرده بودند که با بیان دیدگاه ها و طرح سوالات خود از طرف اندونزیایی، نحوه صادرات اقلام مختلف به آن کشور را جویا شدند.
مدیران بخش خصوصی عمده مشکل خود را نبود بانک و مرجع مبادلات پولی بیان کردند و قرار بر این شد بانک های خصوصی در دو کشور برای تسهیل در مبادلات تجاری فعال شوند.
اقتصام 1601**1348** شماره 044 ساعت 15:41 تمام
۰ نفر