۲۳ شهریور ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6512953
T T
۰ نفر

رئیس اتحادیه عرضه مصالح ساختمانی:

۲۳ شهریور ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6512953
رئیس اتحادیه عرضه مصالح ساختمانی: فروشندگان، سیمان را ارزانتر از نرخ مصوب به بازار عرضه می کنند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/06/23 اقتصاد.داخلی.مصالح ساختمانی.قیمت تهران- رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی گفت : اکنون ثبات لازم در قیمت مصالح ساختمانی بر بازار حاکم است و برخی از فروشندگان هم سیمان را پنج تا 10 درصد ارزانتر از نرخ مصوب عرضه می کنند .
محمد جعفر منتظری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت : نرخ مصوب برای سیمان فله ای در هرتن 70 تا 75 هزار تومان و نرخ خرده فروشی برای هر کیسه سیمان چهار تا چهار هزار و 500 تومان تعیین شده است .
وی یاداور شد : حدود 40 تا 50 روز قبل یک بازار تصنعی در بخش سیمان را شاهد بودیم ، اما اکنون بازار ارام است و نوسانی ندارد .
به گفته منتظری از ابتدای امسال در قیمت مصالح ساختمانی شاهد رشد 10 تا 15 درصدی نسبت به سال 1389 بودیم ، درعین حال با توجه به اجرای طرح هدفمندسازی یارانه ها که رشد قیمت حاملهای انرژی را به دنبال داشت ، نرخ ها تغییر کرد .
وی تایید کرد :قیمت مصالح ساختمانی در بازار دو نرخی و چند نرخی ندارد و شرایط متعادلی را شاهد هستیم و با توجه به نزدیکی نیمه دوم سال ، انتظار نمی رود که قیمت مصالح ساختمانی دچار نوسان شود .
منتظری افزود: وضعیت قیمت در بازار مصالح ساختمانی موجب تاثیر معنا داری در بخش مسکن نشده و از سوی دیگر از آذرماه به دلیل شرایط اب و هوایی در اغلب نقاط کشور شاهد افت ساخت وساز خواهیم بود .
وی با بیان اینکه اجرای طرح هدفمندسازی یارانه ها موجب خروج تدریجی تولید و استفاده از آجر فشاری در بخش ساختمان شده ، گفت : مصرف انرژی بالا برای تولید این کالای ساختمانی یکی از عوامل کاهش مصرف آن شده و اکنون مصالح جایگزین مورد استقبال قرار دارد .
به گفته منتظری ،اکنون بهره گیری از بلوک های سیمانی و دیوارهای پیش ساخته و بتن سبک به عنوان جایگزین آجر در ساخت وسازها به کار می رود و پیش بینی می شود ،بتدریج آجر فشاری از چرخه تولید خارج شود.
وی لزوم برخورد جدی با تولیدکنندگان مصالح ساختمانی غیر استاندارد را مورد تاکید قرار داد و گفت : تولیدات فاقد کیفیت جان انسانها را در ساختمانها تهدید می کند و با این امر باید مقابله صورت گیرد.
به اعتقاد این کارشناس مصالح ساختمانی ،برخی از تولیدکنندگان غیر مجاز مصالح ساختمانی نسبت به تولید بتن آماده غیر استاندارد اقدام می کنند که این اقدام موجب هدر روی سرمایه های ملی می شود .
وی اظهار امیدواری کرد : دستگاه های نظارتی بر روند تولید واحدهای فعال در زمینه مصالح ساختمانی کنترل لازم را به عمل آورند ، تا نسبت به عرضه هرگونه کالای فاقد کیفیت در این بخش برخورد شود .
براساس امارهای منتشر شده از سوی سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن وزارت راه وشهرسازی حدود 30 تا 35 درصد مصالح ساختمانی در بازار به شکل غیر استاندارد عرضه می شود و علت اصلی رویکرد مردم به این نوع کالا ،قیمت ارزان آنها است .
اقتصام ** 1319**1559 شماره 017 ساعت 12:19 تمام
۰ نفر