۸ شهریور ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6510912
T T
۰ نفر

احتمال افزایش تقاضای طلا در هند

۸ شهریور ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6510912
احتمال افزایش تقاضای طلا در هند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/06/08 اقتصاد.طلا.دلار تهران- شرکت راجش اکسپورت، بزرگترین تولیدکننده طلا و جواهر در هند، اعلام کرد، تقاضای طلا در این کشور که بزرگترین مصرف کننده این فلز گرانبها در جهان محسوب می شود، احتمال دارد در طول فصل جشنواره های امسال 25 درصد افزایش یابد.
به گزارش روز سه شنبه گروه اقتصادی ایرنا از پایگاه خبری بلومبرگ، انتظار خریداران درخصوص تداوم افزایش بهای طلا ، از دلایل اصلی افزایش تقاضای طلا و سرمایه گذاری روی این دارایی امن است.
فصل جشنواره ها در هند از ماه اکتبر (مهر ماه ) شروع می شود و تا نوامبر ( اواسط آذر) ادامه دارد.
راجش مهتا رییس این شرکت گفت: احتمال می رود خرید زینت آلات، سکه، شمش و مدال طلا در سه ماهه منتهی به 30 نوامبر(9 آذر) در مقایسه با برآورد 200 تنی این تقاضا در سال گذشته، 250 تن افزایش یابد.
افزایش تقاضای طلا درهندوستان ممکن است به ادامه افزایش قیمت طلا در سال جاری که هم اکنون 26 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، منجر شود.
مهتا دیروز( دوشنبه ) در یک مصاحبه تلفنی به بلومبرگ گفت: با وجود قیمتهای بالا، تقاضای طلا خوب بوده و انگیزه مردم از خرید طلا، سرمایه گذاری است.
بهای طلا برای تحویل فوری، در ساعت 11 و 10 دقیقه صبح روز سه شنبه در بمبئی شش دلار و پنج سنت یا 3/0 درصد افزایش یافت و به یک هزار و 794 دلار و 48 سنت رسید.
بهای طلا در 23 اوت (اول شهریور) به رکورد یک هزار و 913 دلار و 50 سنت رسیده بود.
به دلیل بحران بدهی کشورهای اروپایی و نگرانی در مورد کاهش رشد اقتصادی آمریکا که منجر به افزایش تقاضا برای سرمایه گذاری امن می شود، بهای شمش طلا امسال در شرف آن است که یازدهمین افزایش سالانه خود را تجربه کند.
اقتصام 1063** 1561** شماره 029 ساعت 13:08 تمام
۰ نفر