۲۲ مرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6509235
T T
۰ نفر
آغاز عملیات اجرایی ساخت منوریل کرمانشاه از مهرماه امسال ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/05/22 اقتصاد.صنایع و معادن.خودرو تهران- مدیر عامل شرکت تام ایران خودرو اعلام کرد:به دنبال برنده شدن شرکت تام ایران خودرو در مونوریل کرمانشاه، عملیات اجرایی این پروژه از اوایل مهر ماه سال جاری آغاز می شود.
به گزارش ایرنا از ایکو پرس حمید مرادی افزود: فاز مهندسی و نقشه برداری این پروژه از یک ماه پیش شروع شده و به دنبال آن عملیات ساخت آغاز می شود وی تاکید کرد پروژه مونوریل کرمانشاه در بخش های ناوگان، تجهیزات برقی و مکانیکی، سیویل و سازه مسیر، ایستگاه ها، دپو و توقفگاه، به صورت EPC توسط شرکت تام ایران خودرو طراحی، تامین و اجرا خواهد شد.
وی طول مسیر مونوریل کرمانشاه را 5/13 کیلومتر و تعداد ایستگاه های آن را 12 ایستگاه ذکر کرد و گفت: مونوریل کرمانشاه با 14 قطارچهار واگنه امکان جابه جایی 16 هزار مسافر در ساعت را خواهد داشت.
مدیر عامل تام افزود: این مونوریل میدان معلم را به میدان فردوسی کرمانشاه وصل کرده و به گونه ای طراحی شده، که هر فرد می تواند با طی یک مسیر حداکثر 550 متری، خود را به یکی از ایستگاه های آن برساند.
وی مدت زمان ساخت و تکمیل مونوریل کرمانشاه را در صورت تامین به موقع منابع، سه و نیم سال برآورد کرد و گفت: کرمانشاه با 9 هزار و 650 کیلومتر مربع وسعت و 800 هزار نفر جمعیت، نهمین شهر پرجمعیت ایران به شمار می آید و جزو اولین شهرهایی است که با هدف برنامه ریزی برای جلوگیری از معضلات ترافیک به مونوریل مجهز می شود.
مرادی ارزش قرارداد مونوریل کرمانشاه را 215 میلیون یورو ذکر کرد و اظهار داشت: مدت اجرای این پروژه 42 ماه و قرار است شرکت تام ایران خودرو علاوه بر بخش های سیویل و سازه مسیر ، ستون ها ، ایستگاه ها ، دپو و پارکینگ عملیات اجرایی و تامین تجهیزات برقی و مکانیکی شامل پکیچهای ناوگان، تامین توان، سیگنالینگ، مخابرات ، اعلام و اطفای حریق، پله برقی و آسانسور را نیز بر عهده داشته باشد.
مدیرعامل شرکت تام یادآور شد: پس از تحقق تصمیم احداث مونوریل در کرمانشاه در سال 89، سازمان قطار شهری کرمانشاه نسبت به برگزاری مناقصه در این خصوص اقدام کرد و در مجموع قیمت و امتیاز فنی، شرکت تام در رقابت با قرار گاه خاتم الانبیا، مشارکت کیسون و مپنا، مناقصه را برد و قرارداد مذکور 16 تیرماه گذشته مبادله شد.
وی مونوریل کرمانشاه را بزرگ ترین قرارداد ساخت مونوریل عنوان کرد و افزود: ساخت مونوریل در قم نیز به امضا رسیده که فاز نخست آن شش کیلومتر است.
اقتصام **3917** 1574 شماره 041 ساعت 13:35 تمام
۰ نفر