۲۹ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6507655
T T
۰ نفر

اختصاصی/ عضو کمیسیون کشاورزی خبر داد:

۲۹ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6507655
اختصاصی/ عضو کمیسیون کشاورزی خبر داد: کارکنان دامپزشکی از مزایای کارکنان پزشکی قانونی برخوردار می شوند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/04/29 اقتصاد.دامپزشکی.فرهمند تهران - عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی گفت: کارمندان دامپزشکی از قانون فوق العاده که خاص کارکنان پزشکی قانونی و انتقال خون است برخوردار می شوند.
کاظم فرهمند روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت: لایحه ای روز گذشته (سه شنبه ) به تصویب کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی رسید که بر اساس آن، کارکنان دامپزشکی نیز شامل طرح تسری قانون فوق العاده خاص کارمندان پزشکی قانونی و انتقال خون می شوند.
وی سختی کار کارکنان دامپزشکی را از دلایل مطرح شدن این لایحه ذکر کرد و گفت: کارکنان دامپزشکی در نقاط دور، در مرغداری ها و دامداری ها با بیماری های دامی که بخشی از آن نیز بیماری مشترک هستند سر و کار دارند و این وضعیت، شرایط کاری سختی را برای کارکنان این بخش ایجاد کرده است.
این عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی، ارتباط کارکنان دامپزشکی با دام های بیمار و همچنین سموم شیمیایی را از دیگر دلایل مطرح شدن این لایحه عنوان کرد.
نماینده مردم بافق، مهریز، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی گفت: ضریب حقوقی سازمان نظام پزشکی قانونی تاکنون بیشتر از ضریب حقوقی کارکنان دامپزشکی بود که با تصویب و ابلاغ این لایحه، حقوق کارکنان دامپزشکی افزایش می یابد.
فرهمند تصریح کرد: در جلسه روز گذشته همچنین سید محسن دستور رییس سازمان دامپزشکی کشور نیز حضور داشت و درباره موضوع شرایط کاری کارکنان این سازمان برای نمایندگان توضیحاتی را ارائه کرد.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر چگونگی تامین مالی این طرح گفت: اعضای کمیسیون کشاورزی ردیف درآمدی ماده 14 قانون سازمان دامپزشکی را برای تامین مالی این طرح در نظر گرفتند و تصویب کردند.
فرهمند اضافه کرد: برخی از کمیسیون های دیگر نیز در مورد این مصوبه کمیسیون کشاورزی نظر می دهند و بعد از جمع بندی برای تصویب ، در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد.
اقتصام **9189** 1574 شماره 010 ساعت 10:32 تمام
۰ نفر