۱۵ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6506853
T T
۰ نفر
معاون وزیرصنایع: توسعه خطوط ریلی از سیاست های کلان نظام است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/04/15 اقتصاد.صنایع ومعادن.ریل تهران- معاون امورحقوقی مجلس و استان های وزارت صنایع و معادن گفت:امروز مساله گسترش خطوط ریلی کشور یکی از سیاست های کلان نظام شده است.
به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از نمایشگاه صنعت ریلی و صنایع وابسته، ایرج ندیمیبا حضور در این نمایشگاه گفت: تمام ارکان کشور بر توسعه خطوط ریلی کشور تاکید دارند و در این خصوص نیز قوانین متعددی را تصویب کرده اند.
وی افزود: در جهان امروز کاهش هزینه ها برای رقابتی کردن تولید و خدمات ضروری است و در این رابطه حمل و نقل و به خصوص حمل و نقل بار از طریق راه آهن بدلیل هزینه پائین آن نسبت به سایر بخش ها از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی با اشاره به شتاب زیاد در توسعه اقتصادی جهان ،تسریع در اجرای پروژه های ریلی را خواستار شد و افزود: برای گسترش صنایع ریلی لازم است علاوه بر جذب سرمایه گذران بخش خصوصی از سرمایه گذران خارجی نیز استفاده شود.
ندیمی برگزاری این نمایشگاه را فرصت مناسبی برای آشنایی فعالان بخش صنعت حمل و نقل ریلی با یکدیگر و در راستای طرحهای در دست اجرای دولت، مهم ارزیابی کرد.
**ذوب آهن اصفهان بدنبال تولید ریل های با استاندارد UIC60 معاون ذوب آهن اصفهان با تشریح فعالیت های این شرکت در تولید ریل ، اظهار داشت: ذوب آهن اصفهان براساس سیاست های دولت از چندسال پیش ،فعالیت در زمینه تولید ریل را آغاز کرده و موفق به تولید ریل S33 شده است.
یزدی زاده افزود:ریل های مورد استفاده در راه آهن جمهوری اسلامی ایران براساس استاندارد UIC60 طراحی شده و ذوب آهن اصفهان نیز بدنبال تولید این نوع ریل است.
وی ادامه داد: ذوب آهن در ماه های اخیر موفق به عقد قرارداد با یک شرکت اروپایی برای همکاری در تولید این نوع ریل شده و امید می رود در آینده نزدیک این قرارداد عملیاتی شود.
**ترکیه آماده همکاری با ایران در زمینه تولید خطوط ریلی است مدیرخطوط نورد کارخانه کاردمیر ترکیه نیز در این نمایشگاه با تشریح اهمیت کیفیت در تولید ریل و ارتباط مستقیم آن با جان انسان ها اظهار داشت: امروزه تولید ریل در دنیا از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است و شرکت های راه آهن هر روز دامنه نوسان استانداردها را تنگ تر می کنند.
ابراهیم توزلو افزود: این شرکت از سال 2000 اقدام به تولید ریل هایی با استاندارد UIC60 کرده است، اما اکنون با به کارگیری قطارهای سریع السیر در ترکیه استاندارد تولید ریل را به 1-EN13674 رسانده که در اروپا بر لزوم استفاده از آن تاکید می شود.
وی از همکاری کاردمیر با دانشگاه های تکنیک استانبول، تکنیک خاورمیانه، آتلم و مرکز تحقیقات دولتی توبی تاک در اجرای پروژه افزایش کیفیت ریل خبرداد و تاکید کرد: این شرکت آمادگی انجام همه نوع همکاری با ایران در زمینه تولید ریل های با استاندارد روز دنیا و تبادل تجربیات در این خصوص را دارد.
گفتنی است ، نمایشگاه صنعت ریلی و صنایع وابسته تا روز جمعه در هتل المپیک تهران به کار خود ادامه می دهد.
اقتصام 1561**3917** شماره 046 ساعت 13:18 تمام
۰ نفر