۱۴ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6506719
T T
۰ نفر
دوره آموزش کارشناسان نفت بولیوی در ایران پایان یافت ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/04/14 اقتصاد.وزارت نفت.بولیوی تهران - مراسم اختتامیه دوره آموزشی کارکنان صنعت نفت بولیوی در ایران ، روز دوشنبه (امروز) با حضور 26 نفر از کارشناسان کشور بولیوی، جمعی از معاونان شرکت ملی نفت ایران و نیز مدیران آموزش چهار شرکت اصلی و سفیر بولیوی در تهران برگزار شد.
به گزارش روز دوشنبه ایرنا از شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی (شانا) ، عبدالله عباسیان، معاون آموزش شرکت ملی نفت ایران، در این مراسم گفت: در قالب تفاهمنامه دو کشور ، آموزش این کارشناسان در زمینه های مختلف از جمله توسعه میدان های نفتی بولیوی به مدیریت توسعه منابع انسانی شرکت ملی نفت ایران واگذار و اداره آموزش مرکزی شرکت ملی نفت، مسئول این امر شد.
وی افزود: در چند جلسه با مدیران و کارشناسان آموزش پتروشیمی، پالایش و پخش، مناطق نفت خیز جنوب، شرکت ملی حفاری و مدیریت اکتشاف، دوره های آموزشی مورد نیاز کارشناسان نفتی بولیوی که به طور عمده در بخش بالادستی بود، استخراج، طراحی و در دو بخش برگزار شد.
رئیس آموزش مرکزی شرکت ملی نفت ایران درباره چگونگی اجرای مراحل آموزش این گروه از کارشناسان بولیوی گفت: بخش اول در مرکز آموزش محمودآباد به مدت دو هفته و بخش دوم با تقسیم کارشناسان در سه حوزه آغاز شد. 21 نفر در حوزه بالادستی نفت به اهواز اعلام شدند و 12 نفر از این تعداد در شرکت ملی حفاری، 9 نفر در مناطق نفت خیز جنوب و دو نفر در شرکت پتروشیمی ، دوره های آموزشی را طی کردند.
عباسیان با اعلام این که در حوزه پالایش نیز سه نفر با مسئولیت آموزش شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی ، آموزش مورد نیاز را در پالایشگاه های تهران، اراک و اصفهان طی کردند، افزود: پس از پایان دوره های آموزشی تخصصی، کارشناسان برای طی دوره آموزش آشنایی با سیستم های کنترل و ابزار دقیق به مرکز آموزش اصفهان اعزام شدند.
به گفته ی وی بر اساس برنامه ریزی ها، 420 ساعت آموزش عملی و تئوری برای هر یک از گروه ها به طور کامل ارائه شد.
عباسیان گفت: درمجموع یکصد و 12 نفر از استادان شاغل در شرکت های یادشده، در این دوره سه ماهه به تدریس اشتغال داشتند.
خورخه میراندا، سفیر بولیوی در تهران، نیز در این مراسم در سخنانی از تمام مسئولان شرکت های تابعه وزارت نفت ایران برای برگزاری این دوره آموزشی سپاسگزاری کرد.
وی گفت: از طرف رئیس جمهوری مورالس و نیز وزیر امور خارجه بولیوی، از تمام برگزارکنندگان این دوره آموزشی در ایران تشکر می کنم.
میراندا بااشاره به اینکه روابط دو کشور در سطحی مطلوب قرار دارد، ابراز امیدواری کرد که برگزاری این دوره های آموزشی همچنان ادامه یابد و سبب ارتقای روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دو کشور شود.
سفیر بولیوی در تهران کارشناسان بولیویایی حاضر در تهران را سفیران دوستی دو کشور عنوان و ابراز امیدواری کرد این هیئت اولین و آخرین نباشد.
میراندا ادامه داد: اکنون نفت یک منبع اقتصادی و راهبردی بوده و در این زمینه قراردادهای زیادی میان دو کشور ایران و بولیوی منعقد شده است، از جمله اکتشاف در میدان های نفتی کشور بولیوی که برای رسیدن به این هدف باید بیش از پیش تلاش کرد.
سفیر بولیوی در تهران در پایان با صدای بلند گفت: زنده باد جمهوری اسلامی ایران، زنده باد جمهوری بولیوی، زنده باد سفیران دوستی هر دو کشور.
اقتصام 1561** شماره 002 ساعت 08:10 تمام
۰ نفر