۱۱ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6506506
T T
۰ نفر

رییس جمهوری در روز ملی صنعت و معدن:

۱۱ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6506506
رییس جمهوری در روز ملی صنعت و معدن: صنعتگران و معدنکاران ستون های اقتصاد و اقتدار ملی هستند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/04/11 سیاسی.رییس جمهوری.روز ملی صنعت و معدن تهران - رییس جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اهمیت صنعتگران و تولیدکنندگان و نقش برجسته آنها در ساختن کشور گفت: امروز کارکنان بخش صنعت و معدن از ستون های مستحکم پایداری اقتصاد و اقتدار ملی هستند.
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمود احمدی نژاد این مطلب را در مراسمی که به مناسبت دهم تیر، روز ملی صنعت و معدن در محل سالن همایش های برج میلاد برگزار شده بود، اظهار داشت و افزود : کارهای بسیار بزرگ و بعضا غیرقابل باور برای کسانی که خودباوری شان تضعیف شده است، به دست صنعتگران و متخصصین این سرزمین شکل گرفته و کارهایی که در این چند سال اخیر انجام شده، شبیه معجزه است.
وی با بیان اینکه در سخت ترین شرایط، بالاترین دستاوردها را در کشور داشته ایم، گفت: کسانی که می خواهند دستاورد تولیدکنندگان ملت ایران را زیر سوال ببرند، در واقع با این کار، ساحت تولید را زیر سوال برده اند و راه به جایی نخواهند برد.
رییس جمهوری تصریح کرد: اعتقادم این است که ساختن ایران باید محور فرهنگ عمومی و اراده ملی ما باشد.
احمدی نژاد اضافه کرد: یک ملت اگر بخواهد سرافراز و سعادتمند زندگی کند و از منافع و عزت و حیثیت خود دفاع کند، باید خود را بسازد. به خصوص ایران و ملت ایران که حامل پیام انسانی و رهایی بخش برای همه ملت هاست و باید آباد و پیشرفته و آزاد باشد.
وی همچنین بالاترین و مهم ترین ماموریت ملت ایران را ساختن این سرزمین دانست و گفت: امروز مقدس ترین کار و مجاهدت، تلاش برای پیشرفت و آبادانی کشور است.
رییس جمهوری اظهار داشت: ملتی که نتواند در اقتصاد و فرهنگ حرف اول و یا حرف طراز جهانی بزند، نخواهد توانست طعم عزت و سرافرازی را بچشد.
احمدی نژاد پایه ساختن ایران را تولید دانست و افزود: این بدان معنا نیست که تجارت و یا سایر خدمات بی ارزش است، بلکه تولید بدون تجارت به عنوان راهی برای بازارهای جهانی، فرصت رشد نخواهد داشت.
وی اظهار داشت: اگر یک ملت بهترین حرف ها و اندیشه های انسانی را داشته باشد و به دنیا معرفی کند اما در صنعت و علم و تجارت جایگاه مناسبی در جهان نداشته باشد، آن اندیشه و فرهنگ هم بدون پشتوانه خواهد بود.
رییس جمهوری تاکید کرد: امروز هرکس در هر نقطه ایران که دست اندرکار تولید است، در واقع مجاهد خط مقدم اعتلای ملت ایران است.
احمدی نژاد ساختن ایران و تولید را مقدس ترین کارها دانست و گفت: امروز بخش مهمی از سیاست دنیا را مناسبات اقتصادی و در وهله اول مناسبات تولیدی رقم می زند. ما نه تنها باید نیازهای داخلی خود را تامین کنیم، بلکه باید بتوانیم در بازارهای جهانی جایگاه ممتازی به خود اختصاص دهیم.
** میزان سرمایه گذاری در تولید با وجود تحریم ها، چهار برابر شد رییس جمهوری با اشاره به تحریم ها و فشارهایی که از سوی کشورهای مختلف بر ایران تحمیل شده است گفت: با وجود این تحریم ها، صادرات غیرنفتی ایران در سال 83 حدود هفت میلیارد دلار بود که کمتر از نیمی از آن به صادرات صنعتی مربوط می شد اما این رقم در سال 89 از مرز 32 میلیارد دلار گذشت و بیش از 60 درصد آن مربوط به صادرات صنعتی بود.
وی اظهار داشت: در سال های اخیر ، کاری که تولیدکنندگان و صنعتگران ایران انجام داده اند در سخت ترین شرایط اتفاق افتاده است.
احمدی نژاد گفت: هدف اصلی تحریم کنندگان ایران ممانعت از ساخته شدن این کشور به دست ایرانی است و این در شرایطی است که تحریم کنندگان و از جمله رییس جمهور آمریکا به صراحت اعلام کرده است که هدف آنها اعمال تحریم های فلج کننده علیه ایران بوده است.
رییس جمهوری تاکید کرد: ملت ایران و تولیدگران ما در مقابل تمام این تحریم ها تسلیم نشدند و در چنین شرایطی میزان سرمایه گذاری در بخش تولید در کشور ما نزدیک به چهار برابر و حجم صادرات غیرنفتی نیز نزدیک به شش برابر شد.
رییس شورای عالی امنیت ملی با بیان این که ایستادگی ملت ایران در برابر بد اخلاقی ها تحریم کنندگان را به دست برداشتن از اعمال فشار علیه ایران مجبور خواهد کرد، گفت: آنها خواهند دید که رشد صنعت و تولید ما با رفع تحریم ها ده ها برابر خواهد شد.
** منفی بافی ها نشانه نداشتن شناخت از توانایی ایرانی احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها گفت: در ماه های اخیر که شاهد اجرای هدفمند کردن یارانه ها بودیم بهترین کارها را در حوزه تولید شاهد بودیم و خیلی از افرادی که ظرفیت و همت و ایمان ایرانی را نمی شناختند و آرزو داشتند ملت ایران در این آزمون بزرگ شکست بخورد، آیه های یاس سر دادند و می گفتند که این کار به انجام نخواهد رسید و تولید کشور حداقل به مدت 18 ماه عقب خواهد افتاد.
احمدی نژاد این گونه اظهارنظرها و منفی بافی ها را نتیجه تحلیل های اشتباه و نداشتن شناخت صحیح از توانایی تولیدکنندگان ایرانی دانست.
رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ایجاد یک تحول تاریخی در اقتصاد کشور گفت: از سال گذشته تا کنون برای اولین بار در تاریخ کشور 20 درصد از درآمد نفت به جای این که به اقتصاد تزریق شود، ذخیره شده است.
وی افزود: از بیش از 60 سال پیش که درآمد نفت وارد بودجه ایران شد سابقه نداشته 20 درصد از بودجه نفت وارد بدنه اقتصاد نشود و در عین حال اقتصاد کشور همچنان پابرجا و در گردش باشد.
وی در ادامه سخنانش با انتقاد از کسانی که می گویند در سال های اخیر کاری در کشور صورت نگرفته است گفت: این همه تولیداتی که امروز شاهد آن هستیم و این همه صادرات غیرنفتی در کشور از کجا آمده است ؟ ** سیستم بانکی باید در خدمت تولید قرار گیرد احمدی نژاد همچنین با تاکید بر ضرورت اصلاح سیستم بانکی کشور و قرار گرفتن آن در خدمت تولید گفت: استفاده دولت از صندوق توسعه ملی یکی از برنامه های دولت است.
وی اظهار داشت: در این زمینه سیاست هایی اتخاذ شده که بتوان از طریق منابع صندوق توسعه ملی بخش قابل توجهی از منابع بانک ها را مدیریت کنیم و این منابع را با سود پایین در اختیار صنعت و تولید قرار دهیم.
رییس جمهوری با تاکید مجدد بر ضرورت اصلاح سیستم بانکی و قرار گرفتن آن در خدمت تولید گفت: امسال بانک مرکزی ابلاغ کرده است که برای تولید باید تسهیلات 14 تا 17 درصدی پرداخت شود اما گاهی تولیدکنندگان به بانک ها مراجعه می کنند و با سود 24 درصدی بانک ها مواجه می شوند.
وی گفت: من به رییس بانک مرکزی اعلام کردم که اگر نتواند این گونه موسسات مالی را تعطیل کند معلوم می شود که توان لازم را برای انجام کارش ندارد.
این سخن قاطع احمدی نژاد با تشویق جمع انبوه صنعتگران و تولیدکنندگان حاضر در مراسم مواجه شد.
** اختصاص یارانه به بخش تولید و صنعت رییس جمهوری همچنین با تاکید بر اجرایی شدن بسته های حمایتی از بخش تولید و صنعت کشور گفت: البته یارانه هم به بخش تولید و صنعت داده می شود و ما هر جا هر قولی که داده ایم آن را کامل انجام خواهیم داد.
وی تاکید کرد: آن چیزی که در شرایط کنونی مهم است این است که ما همه با هم در یک جبهه و با هم بسیج شده ایم.
احمدی نژاد با اشاره به سرمایه گذاری ها و ایجاد اشتغال طی سال گذشته آن را گام بزرگی در جهت پیشرفت کشور دانست و گفت: با وجود این که وزیر کار آمار بسیار دقیقی از ایجاد یک میلیون و 600 هزار شغل ارایه می کرد اما برخی آن را زیر سوال می بردند که البته این کارها بر اراده کسانی که کمر همت برای ساختن ایران بسته اند هیچ تاثیری نخواهد داشت.
سیام2026**9132**1723 1568 شماره 066 ساعت 15:31 تمام
۰ نفر