۳ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6505980
T T
۰ نفر
هدفمندی یارانه ها به ارتقا بهره وری در کشور کمک می کند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/04/03 اقتصاد.بهره وری.ب تهران - رییس سازمان ملی بهره وری ایران گفت: هدفمندی یارانه ها به ارتقا بهره وری در کشور به خصوص در بخش انرژی کمک می کند.
علی رضائیان روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: برای افزایش بهره وری ، باید تغییرات جدی در سیاست های کلان کشور صورت بگیرد، سیاست هایی مانند هدفمندسازی یارانه ها برای ارتقا بهره وری راهگشا است.
وی افزود: وقتی انرژی که به قیمت گزافی بدست می آید به قیمت ارزان در اختیار مصرف کننده قرار بگیرد، معلوم است که به صورت بهینه از آن استفاده نمی شود.
رضائیان گفت: با اجرای هدفمندسازی یارانه ها ، استفاده از فناوری های جدید و کم مصرف متداول و شاهد افزایش بهره وری در بخش های مختلف صنعتی و کشاورزی خواهیم بود.
وی افزود: در هر حوزه باید نقاط اهرمی و تاثیرگذار برای افزایش بهره وری شناخته شود برای مثال در بخش کشاورزی بدلیل استفاده از سیستم آبیاری سنتی 80 درصد آب تلف می شد که اگر سیستم آبیاری متحول شود، بهره وری این بخش افزایش خواهد یافت.
** بودجه سازمان ملی بهره وری ایران در سال جاری سه میلیارد تومان است رییس سازمان ملی بهره وری ایران، میزان بودجه این سازمان در سال جاری را سه میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: نیروی انسانی شاغل در سازمان بسیار اندک است، بنابراین بخش عمده این بودجه به پروژه های برون سپاری شده، اختصاص خواهد یافت.
رضائیان سپس به هدف برنامه پنجم توسعه برای دستیابی به رشد اقتصادی هشت درصدی اشاره کرد و گفت: براساس ماده 69 این برنامه سه درصد از هشت درصد رشد اقتصادی کشور طی سال های اجرای برنامه پنجم توسعه ( 1389 - 1393) باید از طریق افزایش بهره وری تامین شود.
رییس سازمان ملی بهره وری ایران گفت: تلاش ما این است که برنامه جامع بهره وری کشور را تدوین کنیم تا اندازه گیری ها به صورت منظم انجام و اطلاعات به طور منسجم در اختیار تصمیم گیران قرار بگیرد.
اقتصام ** 1579 ** 1574 شماره 005 ساعت 07:15 تمام
۰ نفر