۲۰ خرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6504945
T T
۰ نفر

نماینده مجلس:

۲۰ خرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6504945
نماینده مجلس: حذف اضافه کار از مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی عادلانه نیست ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/03/20 اقتصاد.کلان.اضافه کار تهران - نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت : حذف اضافه کار از مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی عادلانه نیست و مجلس به دنبال رفع مشکل این دسته از بازنشستگان است.
علیرضا محجوب روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا ، بعد از اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری، اضافه کار از مستمری و پاداش بازنشستگان مشمول تامین اجتماعی حذف شده که این موضوع ضربه بزرگی به معیشت این گروه زده است.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به تصویب یک فوریت طرح اصلاح قانون الحاق یک تبصره به ماده 106 و 107 قانون مدیریت خدمات کشوری در اسفند ماه سال گذشته، افزود: اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس طرح جدیدی را در دست بررسی دارند که درصورت تصویب و اجرای آن، مجددا شاهد محاسبه اضافه کار در حقوق بازنشستگی مشمول تامین اجتماعی ( تابع قانون مدیریت خدمات کشوری ) خواهیم بود.
به گفته محجوب، نزدیک به 500 هزار نفر از کارمندان دولت تابع قانون مدیریت خدمات کشوری و در عین حال مشمول صندوق تامین اجتماعی هستند که از سال 1388 با مشکل حذف اضافه کار از مستمری بازنشستگی شان روبرو شده اند که امیدواریم با تصویب طرح جدید، مشکل آنها رفع شود .
وی افزود: ماده 59 قانون برنامه پنجم توسعه نیز بر اجرای کامل و بی قید و شرط قانون تامین اجتماعی تاکید دارد و دولت موظف به اجرای تمام موارد این قانون در مورد کارکنان خود شده است.
محجوب گفت: براساس قانون تامین اجتماعی، اضافه کار باید در حقوق و مستمری بازنشستگان محاسبه شود .
وی افزود: محاسبه اضافه کار در مستمری بازنشستگان ، بار مالی برای کارفرما دارد از این رو کارفرمایان و دولت بعنوان بزرگترین کارفرما ، برخی مواقع ترجیح می دهد که اضافه کار در حقوق بازنشستگان محاسبه نشود .
محجوب گفت : محدودیت منابع مالی دلیل مناسبی برای عمل نکردن به قوانین نیست و انتظار داریم دولت در زمینه حمایت از نیروی کار با جدیت بیشتری عمل کند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعدد قوانین حاکم بر صندوق های بیمه و بازنشستگی در کشور گفت: در قانون برنامه چهارم توسعه، بر موضوع یکسان سازی مقررات و قواین صندوق های بیمه و بازنشستگی تاکید شده بود که به این قانون عمل نشد.
محجوب گفت: مجلس شورای اسلامی برای تصویب قوانین مربوط به یکسان سازی قوانین و مقررات صندوق های بیمه و بازنشستگی آمادگی دارد.
وی تاکید کرد: قانون رفع تبعیض را حکم کرده است و باید تمام صندوق های بیمه و بازنشستگی مشابه هم عمل کنند.
اقتصام ** 1579 ** 1574 شماره 015 ساعت 11:49 تمام
۰ نفر