۷ خرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6504178
T T
۰ نفر

معاون وزیر تعاون:

۷ خرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6504178
معاون وزیر تعاون: صندوق های تامین اجتماعی به صورت تعاونی اداره می شوند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/03/07 اقتصاد.تعاون.برنامه پنجم تهران - معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت تعاون گفت: در برنامه پنجم توسعه موادی برای اداره صندوق های تامین اجتماعی به صورت تعاونی پیش بینی شده است.
عبدالمجید غریب رضا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایرنا با اشاره به مواد در نظر گرفته شده در برنامه پنجم توسعه برای افزایش سهم بخش تعاون در اقتصاد، اظهار داشت:در این برنامه پیش بینی های لازم برای ارتقای سهم تعاونی ها صورت گرفته است که از آن جمله می توان به پیش بینی های انجام شده در خصوص حضور تعاونی ها در تامین اجتماعی و اداره صندوق های تامین اجتماعی به صورت تعاونی اشاره کرد.
وی افزود: مواد دیگری نیز در این برنامه وجود دارند که در آنها به رشد خصوصی سازی و تعاونی سازی در حوزه گردشگری، صنعتی ، کشاورزی و غیره تاکید دارد.
غریب رضا ادامه داد: در بخش فعالیت های مربوط به آموزش و پرورش نیزموضوع تعاونی سازی فعالیت ها مورد نظر قرار داده شده و مدیریت بخش آموزش و پرورش در حوزه مدیریت بر مدارس، به شکل تعاونی سیاست گذاری شده است.
معاون وزیر تعاون همچنین با رد اظهار نظرهایی که درباره کم توجهی به بخش تعاون در برنامه پنجم توسعه مطرح می شود، متذکر شد: در برخی از مواد برنامه پنجم توجهات ویژه و خوبی به بخش تعاون شده است به نحوی که باید گفت در این بخش اصلا کم توجهی برنامهای وجود ندارد.
وی درادامه یاد آور شد: در برنامه پنجم در تمام بخش ها، زمینه حضور تعاون به طور تخصصی دیده شده و در بخش هایی نیز که نیاز به تاکید بر تحقق موضوعات کلان بخش تعاون است، مواد جداگانه ای پیش بینی شده است.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت تعاون همچنین با تاکید بر اجرای سیاست های اصل 44 که هدف کمی همه فعالیت های آن در موادی از قانون برنامه پنجم توسعه متمرکز شده است، بیان کرد: تمام فعالیت ها باید به نحوی باشد که بخش تعاون بتواند به سهم 25 درصدی در اقتصاد تا پایان برنامه پنجم توسعه دست یابد بنابراین در این قانون نیز موضوع حضور تعاونی ها در اقتصاد کشور دیده شده است.
اقتصام **3917** 1574 شماره 007 ساعت 11:31 تمام
۰ نفر