۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6503798
T T
۰ نفر

سرپرست وزارت صنایع و معادن:

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6503798
سرپرست وزارت صنایع و معادن: برنامه های دولت در حمایت از تولید و صنعت بدون وقفه ادامه خواهد داشت ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/02/31 اقتصاد.صنعت و معدن.فولاد تهران - سرپرست وزارت صنایع و معادن با اشاره به اینکه ادغام دو وزارتخانه صنایع و معادن و بازرگانی باید به تسهیل و تسریع پروژه ها کمک کند، گفت: هیچ تعلل یا تاخیری در پروژه ها صورت نمی گیرد و برنامه های دولت در حمایت از تولید و صنعت بی وقفه ادامه خواهد داشت.
به گزارش ایرنا از وزارت صنایع و معادن، مهدی غضنفری روز شنبه در حاشیه بازدید از شرکت فولاد خوزستان در جمع خبرنگاران تاکید کرد: تغییرات جدی در برنامه های وزارت صنایع و معادن بوجود نخواهد آمد و همه پروژه ها همچون گذشته پیگیری خواهد شد.
غضنفری درخصوص پروژه های نیمه تمام استان خوزستان نیزگفت: طرحهای پیشنهادی استاندار برای توسعه ظرفیت های استان، ارائه شده است.
وی در پاسخ به سئوالی در خصوص صنعت فولاد و محصولات فولادی و تولید سنگ معدن مورد نیاز مجتمع های فولادسازی سرمایه گذاری مورد نیاز، گفت: طرحهایی که در دولت نهم و دهم آغاز شده با همان سرعت پیگیری می شود.
سرپرست وزارت صنایع و معادن در پاسخ به سئوالی، علت بازدید از مجتمع فولاد خوزستان را پیگیری موضوعاتی دانست که در دستور کار جاری وزارت صنایع ومعادن بوده و تاکید بر اینکه هیچ کدام از طرحها دچار کندی نخواهد شد.
وی ادامه داد: دولت همه پروژه ها را پس از مطالعات توجیهی مورد حمایت قرار می دهد تا در حلقه های پیشین و پسین تولید فولاد سرمایه گذاری شود.
سرپرست وزارت صنایع در پاسخ به سئوالی درباره کمبود برق شرکت فولاد خوزستان نیز گفت: این شرکت برنامه ای برای ساخت نیروگاه اختصاصی دارد و امیدواریم که مصرف اصلی برق از مصرف شبکه سراسری کمتر شود.
غضنفری همچنین با تقدیر از متخصصان فولاد خوزستان برای شکستن رکورد تولید ماهانه گفت: نرخ 18 درصدی تولید سال گذشته در مقابله میانگین رشد 12 درصدی بسیار خوشحال کننده است.
به گفته سرپرست وزارت صنایع ومعادن، این رشد تولید نشان دهنده تلاش پیگیری متخصصان صنعت فولاد است و امیدواریم به افزایش تولید 5 میلیون تن در آینده ای نزدیک برسیم.
وی در پاسخ پرسش دیگری در خصوص مشارکت شهرک های صنعتی در حمایت از تولید و صادرات خرما نیز گفت: وزارت صنایع ومعادن آماده حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی در این زمینه است.
غضنفری گفت با انجام فرآوری بر روی محصول خرما به جای صادرات محصول خام، خرمای فرآوری شده صادر می شود.
غضنفری با بیان اینکه شرکت شهرک های صنعتی آماده در اختیار قرار دادن زمین و تسهیلات است، خاطر نشان کرد: استانداری نیز سرمایه گذارانی را شناسایی کرده که آنها آماده فرآوری خرما و تبدیل آن به محصول قابل صدور هستند.
یادآور می شود، غضنفری پیش از ظهر امروز شنبه در همایش خرما در شهرستان شادگان استان خوزستان شرکت کرده بود.
اقتصام ** 1574 شماره 081 ساعت 18:05 تمام
۰ نفر