۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6503595
T T
۰ نفر

مدیرعامل شرکت بورس کالای ایران خبر داد:

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6503595
مدیرعامل شرکت بورس کالای ایران خبر داد: بنزین صادراتی در بورس کالای ایران معامله شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/02/28 اقتصاد.بورس.بنزین تهران - مدیر عامل شرکت بورس کالای ایران گفت: نخستین محموله بنزین صادراتی کشور در بورس کالای ایران مورد داد و ستد قرار گرفت.
به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه،سیدعلی اکبر هاشمیان، افزود: شرکت پالایش نفت بندرعباس 20 هزار تن بنزین صادراتی خود را امروز در تالار بین المللی بورس کالای ایران در جزیره کیش عرضه کرد که این محموله در نهایت به قیمت یک هزار و 12 دلار در هر تن معامله شد.
سخنگوی بورس کالای ایران اظهار داشت: با معامله نخستین محموله صادراتی بنزین در بورس کالای ایران، بورس نفت به طور رسمی وارد فاز عملیاتی می شود هاشمیان گفت: به این ترتیب با معامله بنزین، فاز سوم و نهایی بورس نفت نیز تکمیل شده و در قالب بورس کالا به فعالیت خود ادامه خواهد داد.
مدیرعامل بورس کالای ایران افزود: شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران متعهد شده است ماهانه حداقل 30 هزار تن بنزین صادراتی خود را در بورس کالا عرضه کند که این رقم بتدریج با راه اندازی طرحهای جدید پالایشی در کشور افزایش خواهد یافت.
وی همچنین تاکید کرد: بورس کالا آمادگی کامل خود را برای عرضه نفت کوره و نفت خام نیز اعلام کرده است که به محض آمادگی نهایی وزارت نفت، این کالاها روی تابلوی بورس قرار خواهد گرفت.
اقتصام ** 9123 1561** شماره 044 ساعت 12:57 تمام
۰ نفر