۲۰ فروردین ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6500725
T T
۰ نفر

تویوتا بزودی تولیدات خود را در ژاپن ازسر می گیرد

۲۰ فروردین ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6500725
تویوتا بزودی تولیدات خود را در ژاپن ازسر می گیرد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/01/20 اقتصاد.تولیدات تویوتا از سرگرفته می شود.تویوتا تولیدات خود را از سر می گیرد.کارخانه تویوتا دوباره تولید می کند تهران - تویوتا بزرگترین کارخانه ژاپنی خودروسازی جهان درسال 2010 که به دنبال صدمات سنگین زلزله و سونامی ماه گذشته ژاپن مجبور به توقف تولیدات خود شده بود، اعلام کرد بزودی تولید در تمامی کارخانجات موجود در ژاپن را از سرخواهد گرفت.
به گزارش روز شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی بی.بی.سی، بر اساس این اطلاعیه، تویوتا قراراست تولید در تمامی کارخانجات خود در ژاپن را بین روزهای 18 تا 27 آوریل ( 29 فروردین ماه تا 7 اردیبهشت ماه 90) آغاز کند، این درحالی است که تولیدات این کارخانه بار دیگر در فاصله بین روزهای 27 آوریل تا 9 ماه مه ( 7 تا 19 اردیبهشت ) به مناسبت تعطیلات هفته طلایی متوقف خواهد شد.
زلزله و سونامی 11 ماه مارس گذشته و خسارات باقی مانده از این حادثه، باعث شد 18 کارخانه تولید خودرو بزرگترین تولیدکننده خودرو جهان فعالیت های خود را متوقف کند.
تولیدات تویوتا در حالی قراراست از سرگرفته شود که ژاپن به خاطر زلزله و سونامی با کمبود بسیار قطعات یدکی مواجه است و این امر نیز احتمال دارد، فعالیت طبیعی این کارخانه را مختل کند.
برهمین اساس دست اندرکاران کارخانه تویوتا هشدار دادند اگرکمبود قطعات یدکی که قسمت اعظم آن ناشی از تعطیلی کارخانجات تولید قطعات یدکی داخلی است، ادامه داشته باشد، تولید خودرو در شعبه آمریکای جنوبی این کارخانه نیز دچار اختلال خواهد شد.
به دنبال تویوتا، هوندا و نیسان دو کارخانه بزرگ دیگر خودروسازی ژاپن نیز اعلام کردند بزودی تولیدات خود در انگلستان را آغاز خواهند کرد.
اقتصام **1593** 1574 شماره 073 ساعت 17:27 تمام
۰ نفر