۱۸ شهریور ۱۳۸۳، ۰:۰۱
کد خبر: 6383020
T T
۰ نفر
فرسودگی خودروها مشکل عمده حمل و نقل عمومی در مشهد است # مشهد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 18/06/83 مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد از عمده ترین مشکلات این سازمان را قدمت بالای تاکسیها و فرسودگی ناوگان شهری دانست. نادر مهدیزاده روز چهارشنبه به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: هم اکنون از 7000 دستگاه تاکسی موجود در شهر مشهد عمر 850 دستگاه بالای 15 سال است. وی افزود: این خودروهای فرسوده باعث کاهش ایمنی سفر می شوند ضمن آنکه تردد آنها در شاء ن کلانشهر مشهد نیست. او گفت: امسال 15 هزار دستگاه تاکسی فرسوده در سطح کشور به خودروی سمند تبدیل می شود که سهم مشهد از این تعداد 500 دستگاه است. وی افزود: تاکنون 86 دستگاه سمند وارد ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد شده و شمار آنها تا پایان امسال به 500 دستگاه افزایش می یابد. او گفت: خودروهای جایگزین شده از گاز طبیعی (سی.ان.جی ) استفاده می کنند. وی افزود: به این ترتیب متوسط عمر ناوگان شهری مشهد از هشت سال به کمتر از شش سال می رسد. او همچنین به یکرنک بودن تاکسیها اشاره کرد و گفت: در طرح تبدیل و جایگزینی، رنک زرد برای تمام تاکسیهای کشور در نظر گرفته شده است. مدیر عامل سازمان تاکسیرانی مشهد همچنین با انتقاد از جایگزینی سمند به جای تاکسی معمولی، این نوع خودرو را برای نظام حمل و نقل شهری نامناسب دانست. وی گفت: سمند خودرویی پرمصرف و پرهزینه است لذا برای استفاده زیاد و تمام مدت کارآیی ندارد. او افزود: هزینه تمام شده این خودرو برای تاکسیران بسیار بالا است و اغلب آنان از عهده پرداخت اقساط آن برنمی آیند. وی پیشنهاد کرد: باید از خودرویی استفاده شود که به لحاظ نرخ و هزینه استهلاک مناسبتر از سمند باشد. او افزود: هم اکنون این خودرو با وام هفت درصد به افراد متقاضی واگذار می شود. وی گفت: دولت باید در بحث واگذاری تاکسی اعم از افزایشی و تبدیلی به طریقی عمل کند که تاکسیرانان را زیاد مقروض نکرده و تسهیلاتی با کمترین میزان سود به آنها ارایه دهد. 2714/660 تمام
۰ نفر