توزیع نامناسب نیروی انسانی در مدارس روستایی مهمترین عامل افت آموزشی
۱۰ شهریور ۱۳۸۳، ۰:۰۱
کد خبر:
6382006
توزیع نامناسب نیروی انسانی در مدارس روستایی مهمترین عامل افت آموزشی
در روستاهای آبادان است
#
آبادان ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 10/06/83
داخلی.فرهنگی.آموزش و پرورش.افت تحصیلی.
رییس اداره آموزش و پرورش آبادان از توزیع نامناسب نیروی انسانی در
مدارس حاشیه ای و روستایی آبادان بعنوان مهمترین عامل افت آموزشی در این
روستاها یاد کرد.
"عبدالله مراقی" سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بدلیل نبود جاذبه
-های لازم، نسبت نیروی متخصص در مدارس روستایی کمتر از شهر است.
او افزود: بعد مسافت، در اختیار نداشتن وسیله آمد وشد، دوری از خانواده
و نبود محلی برای اسکان معلمان از دیگر مشکلاتی است که معلمان روستایی
آبادان با آن مواجه هستند.
او ادامه داد: مدارس روستایی بیشتر چند منظوره عمل می کنند بطوری که هر
یک از آنها هم دبستان است و هم مدرسه راهنمایی است این در حالیست که در
این مدارس مدیریتها یکسان و به صورت تخصصی عمل نخواهند کرد.
او همچنین از عدم مشارکت خانواده های روستایی با مدرسه بعنوان یکی دیگر
از علل افت آموزشی دانش آموزان روستایی نام برد و گفت:از آنجا که برخی از
دانش آموزان نیاز دارند تا پدر و مادرشان همواره در کنارشان باشند لذا
عدم بهره مندی از این مساله موجب افت تحصیلی دانش آموزان شده است.
او افزود:عدم حصار کشی مدارس روستایی باعث شده تا برخی دانش آموزان در
زنگهای تفریح اقدام به فرار از مدرسه نمایند.
رییس اداره آموزش و پرورش آبادان تاکید کرد: از 32 واحد آموزشی روستایی
تنها دو واحد داری حصار اطراف مدرسه است.
2656/640