۱۰ شهریور ۱۳۸۳، ۰:۰۱
کد خبر: 6382006
T T
۰ نفر
توزیع نامناسب نیروی انسانی در مدارس روستایی مهمترین عامل افت آموزشی در روستاهای آبادان است # آبادان ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 10/06/83 داخلی.فرهنگی.آموزش و پرورش.افت تحصیلی. رییس اداره آموزش و پرورش آبادان از توزیع نامناسب نیروی انسانی در مدارس حاشیه ای و روستایی آبادان بعنوان مهمترین عامل افت آموزشی در این روستاها یاد کرد. "عبدالله مراقی" سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بدلیل نبود جاذبه -های لازم، نسبت نیروی متخصص در مدارس روستایی کمتر از شهر است. او افزود: بعد مسافت، در اختیار نداشتن وسیله آمد وشد، دوری از خانواده و نبود محلی برای اسکان معلمان از دیگر مشکلاتی است که معلمان روستایی آبادان با آن مواجه هستند. او ادامه داد: مدارس روستایی بیشتر چند منظوره عمل می کنند بطوری که هر یک از آنها هم دبستان است و هم مدرسه راهنمایی است این در حالیست که در این مدارس مدیریتها یکسان و به صورت تخصصی عمل نخواهند کرد. او همچنین از عدم مشارکت خانواده های روستایی با مدرسه بعنوان یکی دیگر از علل افت آموزشی دانش آموزان روستایی نام برد و گفت:از آنجا که برخی از دانش آموزان نیاز دارند تا پدر و مادرشان همواره در کنارشان باشند لذا عدم بهره مندی از این مساله موجب افت تحصیلی دانش آموزان شده است. او افزود:عدم حصار کشی مدارس روستایی باعث شده تا برخی دانش آموزان در زنگهای تفریح اقدام به فرار از مدرسه نمایند. رییس اداره آموزش و پرورش آبادان تاکید کرد: از 32 واحد آموزشی روستایی تنها دو واحد داری حصار اطراف مدرسه است. 2656/640
۰ نفر