۲۹ اسفند ۱۳۸۵، ۰:۰۱
کد خبر: 6311150
T T
۰ نفر
مردم هرمزگان درسالروز شهادت امام رضا (ع) به عزاداری پرداختند # بندرعباس، خبرگزاری جمهوری اسلامی 29/12/85 داخلی.اجتماعی.شهادت امام رضا(ع). مردم هرمزگان به مناسبت سالروز شهادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام رضا (ع) طی دیشب و امروز به سوگواری و عزاداری پرداختند. عاشقان و دوستداران خاندان عصمت و طهارت خطه نیلگون خلیج فارس به یاد معصومیت و مظلومیت آن حضرت مجالس عزاداری در حسینیه، تکایا و مساجد بندرعباس برپا کردند. مردم بندرعباس در صحن امام زاده سید مظفر(ع) یکی از نوادگان امام موسی کاظم (ع) پس از مراسم سینه زنی و زنجیر زنی به همین مناسبت به سوک نشستند.
عزاداران ثامن الحجج (ع) که از راههای دور و نزدیک به این بارگاه ملکوتی آمده بودند، با ناله و اشک عرض تسلیت خود را به این امام زاده اعلام کردند.
آیین های سوگواری سالروز شهادت امام رضا(ع) امروز هم در شهرها وروستاهای هرمزگان بخصوص در میناب ، رودان ،جاسک ،قشم ،ابوموسی ،بندرلنگه ،گاوبندی ، بستک و حاجی آباد ادامه داشت. مداحان و وعاظ نیز به بیان فلسفه وجودی امامت و شهادت آن حضرت بدست دشمنان اسلام پرداختند و بربیان الگوگیری از فضایل و منش و سیره امامان در زندگی تاکید نمودند. همچنین برگزاری آیین های تعزیه خوانی و ادای نذورات از دیگر سنت های دیرینه مردم هرمزگان دراین روز است که هرساله باشکوه خواصی برگزار می شود.
از سوی دیگر در این روز مردم هرمزگان 29 اسفند سالروز ملی شدن صنعت نفت را گرامی داشته و بر استفاده از انرژی صلحآمیز هسته ای تاکید کردند. 668/667/587
۰ نفر