۸ مرداد ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6219718
T T
۰ نفر

چند خبر کوتاه حوادث از آفریقای جنوبی

۸ مرداد ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6219718
چند خبر کوتاه حوادث از آفریقای جنوبی ....................................................................
پرتوریا، خبرگزاری جمهوری اسلامی 08/05/86 خارجی.اجتماعی.حوادث.آفریقای جنوبی - نزدیک به 40 هزار نفر از ساکنان بندر کیپ تاون آفریقای جنوبی و شهرکهای اطراف آن بدنبال بارشهای شدید باران طی دو روز گذشته نیازمند کمکهای فوری شده اند. تلویزیون آفریقای جنوبی روز دوشنبه افزود، سازمانهای کمکرسانی دولتی به طور شبانه روزی در حال فعالیت برای تخلیه آب از مناطق سیل زده و ارایه خدمات غذایی و اسکان هزاران نفر در محلهای امن می باشند.
* * * * * - وزش باد شدید و طوفان در ایالت "فری استیت" آفریقای جنوبی روز گذشته به 680 خانه مسکونی و ده واحد آموزشی خساراتی وارد کرده است. شدت باد به به اندازه ای بود که سقف بسیاری از منازل آسیب دیده را از جای کنده است.
* * * * * - پنج مامور آتش نشانی آفریقای جنوبی که در تلاش برای مهار آتش سوزی وسیعی در ایالت "امپومولانگا" بودند، در میان شعله های آتش گرفتار شدند و جان خود را از دست دادند. بگزارش تلویزیون آفریقای جنوبی، مامور دیگری نیز بدلیل سرنگون شدن خودروی وی در دریاچه سدی در نزدیکی محل آتش سوزی، جان داده است.
* * * * * - آتش سوزیهای جداگانه در ایالتهای فری استیت، کوازولوناتال و ایسترین کیپ آفریقای جنوبی طی دو روز گذشته خسارات جانی و مالی زیادی را ببار آورده است. صدها هکتار از اراضی در میان شعله های آتش از میان رفته و حداقل 7 نفر در ایالت کوازولوناتال جان خود را از دست داده اند.
* * * * * - سارقان مسلح روز دوشنبه دو دستگاه خودپرداز بانک را در دو نقطه شهر پرتوریا با بمب منفجر کردند. بگزارش ایستگاه رادیویی 702، این بمبگذاریها در دو نقطه از شهر انجام شده و هنوز معلوم نیست چه مقدار پول به سرقت رفته است. در همین حال تابو امبکی رییس جمهوری آفریقای جنوبی گفت، دولت وی مبارزه همه جانبه با جرم و جنایت را به عنوان یک هدف دنبال می کند.
آقای امبکی گفت، به همین منظور، دولت طرح جدیدی را با عنوان "تقویت همبستگی اجتماعی" از آغاز سال آینده میلادی به اجرا خواهد گذاشت.
390 شماره 137 ساعت 16:47 تمام
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه