۱۹ مهر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6218775
T T
۰ نفر
معاون عمرانی استانداری فارس:نظام منسجم درمدیریت حوادث باید برقرار شود ......................................................................
شیراز ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 19/7/86 داخلی.اجتماعی.ستاد حوادث.
معاون عمرانی استانداری فارس گفت: یک نظام منسجم باید در مدیریت حوادث برقرار شود که حداکثر ایمنی را برای مردم شهرها و روستاها ایجاد کند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، مهندس صمد رجا روز پنجشنبه در مراسم افتتاح نمایشگاه ستاد حوادث غیر مترقبه در شیراز افزود: از آنجا که کشور ما در منطقه ای واقع است که هرسال شاهد بسیاری از حوادث طبیعی در آن هستیم باید به مساله بهسازی و مقاوم سازی خانه های روستایی که مورد تاکید دولت نیز است توجه ویژه ای شود.
وی اظهارداشت: بر همین اساس،در سه سال گذشته برنامه مقاوم سازی 40 هزار واحد مسکونی دراستان فارس تهیه شده است و در این زمینه یکی از بهترین انواع خانه سازی را شاهد هستیم.
اوگفت: با توجه به امکانات موجود،امکان مقاوم سازی تمام خانه های روستایی فارس فراهم است و دولت هم حمایت مالی خواهد کردو از جهت مهندسی نیز خانه ها کاملا به شکل مناسب ساخته خواهند شد.
معاون عمرانی استانداری فارس افزود:در برنامه سال 84 و 85 مجموعا 20 هزار واحد مسکونی را مقاوم سازی کردیم و مقاوم سازی 20 هزار واحد مسکونی سال 86 که در سفر رییس جمهوری نیز بر آن تاکید شد در سال جاری به مرحله اجرا در خواهد آمد.
وی گفت: این روند در آینده نیز ادامه خواهد داشت و در یک برنامه 10 ساله تمام خانه های روستایی را مقاوم سازی خواهیم کرد.
رجا اضافه کرد: برای این خانه ها بیمه 12 ساله نیز تهیه می شود ودر برابر حوادث بعدی هم هستند و مردم می توانند از بیمه در مقابل خسارتی که متحمل می شوند استفاده کنند.
معاون عمرانی استانداری فارس افزود: برگزاری چنین نمایشگاهی مردم را در خصوص امکاناتی که برای مقابله باحوادث وجود دارد مطمئن خواهد کرد و خصوصا به آنها هشدار می دهد که از بیمه برای حوادث استفاده کنند.
وی اظهار داشت:یکی از برنامه هایی که برای مقابله با حوادث دراستان فارس پیش بینی شده، اتاق بحران است که تمام دستگاه ها در هنگام بحران در یک جا متمرکز و هماهنک می شوند و برای مقابله با حوادث برنامه ریزی می کنند.
او گفت:افتخار استان فارس این است که در تمام سطوح در رده های اول کشور خدمات رسانی می کند و بنیادمسکن فارس در رابطه با خدماتی که در استان لرستان در بازسازی منازل مسکونی انجام داد مقام اول کشور را به دست آورد.
رجاافزود: با توجه به تخصص هایی که درشاخه های مختلف وجوددارد می توانیم به نحو شایسته خدمات رسانی در مواقع ضروری و حادثه داشته باشیم.
نمایشگاه توانمندی های دستگاه های عضو ستاد حوادث غیر مترقبه فارس با همکاری ادارات و سازمان های عضو مانند جمعیت هلال احمر، علوم پزشکی،آتش نشانی، محیط زیست، مخابرات،برق منطقه ای،بنیادمسکن، بهزیستی و سپاه و بسیج ترتیب یافته است و تا 25 مهرماه جاری ادامه دارد.ک/2 7381/515/675 شماره 064 ساعت 14:20 تمام
۰ نفر