۱۵ مهر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6218161
T T
۰ نفر
رییس کل دادگستری مازندران: انفاق فی سبیل الله باعث گسترش اسلام می شود .....................................................................
ساری ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 15/07/86 داخلی.اجتماعی.دادگستری.مراسم.جشن گل ریزان.ساری.
رییس کل دادگستری مازندران از افراد خیربه عنوان نیکوکارترین و نوعدوست ـترین بندگان خدا یاد کرد وگفت: بخشش وانفاق فی سبیل الله یکی از راههایی است که به توسعه و گسترش دین مبین اسلام منجر می شود.
حجت الاسلام "حسین طالبی" یکشنبه شب در مراسم جشن گل ریزان (کمک به زندانیان نیازمند)در ساری افزود : برای احیاء و گسترش دین اسلام به همت والا و بلند انسانهای مومن و شایسته نیاز است.
وی که در جمع شماری از خیرین و نیکوکاران ، قضات و مدیران کل دستگاههای اجرایی مازندران سخن می گفت ، اظهار داشت : در طول تاریخ اسلام انسانهایی بودند که با انفاق فی سبیل الله کلمه توحید و ارزشهای دینی را تثبیت کردند.
وی تصریح کرد : در قرآن کریم بارها واژه انفاق فی سبیل الله مورد تاکید قرار گرفته است و انسانهایی که با جهاد مال و جان خود در راه خدا گام بر می دارند از عزت و منزلت بالایی برخوردار هستند.
در ادامه این مراسم مدیر کل زندانهای مازندران گفت : در طول پنج سال گذشته تا کنون 999 نفر از زندانیان نیازمند با کمک مالی ستاد دیه استان از زندانهای مازندران آزاد شدند.
علی اکبر غفاریان افزود : برای آزادی این افراد 26 میلیارد ریال به شاکیان زندانیان پرداخت شده است.
وی ادامه داد : بخشی از این کمکها از طریق وام به زندانیان و بخشی دیگر با کمکهای مالی افراد خیر و نیکوکار تامین شده است.
وی گفت : اکنون با تمهیداتی که فراهم آمده ، آزادی 200 نفر از زندانیان نیازمند این استان با کمک مردم خیر امکان پذیر شده است.
وی افزود : این عده از زندانیان غیر کلاهبردار و محکومین به پرداخت دیه هستند و نیز رضایت شاکیان آنان جلب شده است.
وی ادامه داد : برای آزادی این افراد مبلغ 30 میلیارد ریال تعیین و بایستی به شاکیان پرداخت شود.
وی اظهار داشت : در سال گذشته تعداد 345 نفر از زندانیان مربوط به سوانح رانندگی و محکومین به دیه ، نفقه و بطور کل زندانیان غیر کلاهبردار با پرداخت 16 میلیارد ریال از سوی ستاد دیه مازندران از زندانهای استان آزاد شدند.
وی در خصوص ستاد دیه استان گفت : ستاد دیه مامن و پناهگاه محرومان و مستضعفان جامعه بوده و یک موسسه کاملا مردمی است و به هیچ سازمان و یا شرکت و نهادهای دولتی و غیر دولتی وابسته نیست .
"غفاریان" تصریح کرد : ستاد دیه در استانها دارای هیات امنا بوده که اعضای آن را رییس کل دادگستری ، مدیران کل کمیته امداد امام خمینی (ره )و زندانها و چهار نفر از خیرین و نیکوکار و افراد مورد اعتماد مردم تشکیل می دهند .
وی اضافه کرد : اعضای ستاد دیه با برگزاری جشنهای گلریزان و حضور در بین مردم و جذب کمکهای خیرین و شرکتها و نهادها تلاش می کنند تا زندانیانی که به علت عدم توانای پرداخت دیه غیر عمد ، مهریه ، نفقه ، بدهی های مالی غیر از کلاهبرداری در حبس می باشند آزاد و به آغوش خانواده شان برگردند.
اکنون 12 ندامتگاه در استان مازندران وجود دارد و بیش از چهار هزار زندانی در آن نگهداری می شوند. ک/2 506/609/402 شماره 136 ساعت 19:41 تمام
۰ نفر