۱۳ مهر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6217862
T T
۰ نفر
راهپیمایی روز جهانی قدس تا ساعتی دیگر در دمشق آغاز می شود .........................................................
دمشق ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 13/07/86 خارجی.سوریه.اجتماعی.راهپیمایی.قدس 86.
راهپیمایی روز جهانی قدس، تا ساعتی دیگر و پس از برگزاری آیین سیاسی عبادی نماز جمعه، از مقابل مسجد "الوسیم" در مرکز اردوگاه فلسطینی نشین "الیرموک" در حومه ی جنوبی دمشق آغاز می شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، در روزهای اخیر فراخوان های متعددی، اقشار مختلف مردم سوریه، پناهندگان فلسطینی ساکن اردوگاه ها و ایرانیان مقیم را به شرکت هر باشکوه تر در این راهپیمایی حماسی فراخوانده است.
طبق سنوات گذشته، مسلمانان روزه دار که خود را از نقاط مختلف دمشق و حتی شهرهای دیگر به پایتخت سوریه رسانده اند، مسافت چند کیلومتری مسجد الوسیم تا مزار شهدای انقلاب فلسطین در اردوگاه الیرموک را راهپیمایی خواهند کرد.
تجمع در مزار شهدای انقلاب فلسطین و قرائت بیانیه که در آن با ملت مظلوم و مقاوم فلسطین اعلام همبستگی و بر آزادسازی قدس شریف و فلسطین اشغالی تاکید می کند، بخش پایانی راهپیمایی خواهد بود.
اردوگاه فلسطینی نشین الیرموک دستکم یکصد هزار نفر از جمعیت 400 هزار نفری آوارگان فلسطینی مقیم سوریه را در خود جای داده است.
سوریه که حدود 85 درصد جمعیت 19 میلیونی آن مسلمان هستند، همه ساله شاهد راهپیمایی با شکوهی در اردوگاه فلسطینی الیرموک به مناسبت روز جهانی قدس است .
حضرت امام خمینی (ره ) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، آخرین جمعه ی ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس اعلام کردند و همه ساله راهپیمایی های گسترده یی در ایران و سراسر جهان در این روز برپا می شود.
گسترش ابعاد توطئه های استکباری - صهیونیستی علیه ملت های منطقه که با همدستی برخی همپیمانان منطقه یی، بویژه نابودی آرمان قدس شریف و تضییع نهایی حقوق مشروع ملت فلسطین را از طریق اجرای نمایشنامه هایی چون برگزاری "همایش بین المللی صلح خاورمیانه" در دستور کار قرار داده است، اهمیت بزرگداشت روز جهانی قدس را دو چندان کرده است .
خاورم 6/290 شماره 050 ساعت 13:25 تمام
۰ نفر