۶ مهر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6216825
T T
۰ نفر
احزاب چپ فرانسه علیه اصلاحات سارکوزی بسیج می شوند ...................................................
پاریس، خبرگزاری جمهوری اسلامی 06/07/86 خارجی.سیاسی.اجتماعی.فرانسه.سارکوزی.احزاب.
احزاب چپ فرانسه با امضای میثاقی، مخالفت دسته جمعی خود را با اصلاحات اجتماعی "نیکلا سارکوزی" رییس جمهوری فرانسه اعلام داشتند.
به گزارش ایرنا از پاریس ، نمایندگان این احزاب در مجلس ملی فرانسه روز جمعه با اجتماع در مقر حزب کمونیست فرانسه در پاریس، با تصویب میثاقی اعلام کردند که از تمام اعتراض های اتحادیه ها دراین زمینه حمایت کرده و تلاش خود را برای جلوگیری از اجرای این برنامه ها بکارخواهند بست.
کمیته "واکنش های متحد" جناح چپ فرانسه که از زمان "دومینیک دو ویلپن" نخست وزیر پیشین فرانسه در واکنش به مقررات قرارداد استخدام اول تاسیس شده بود، روز جمعه اولین نشست رسمی خود را در اعتراض به اصلاحات سارکوزی برگزار کرد.
در بیانیه این کمیته که به امضای نمایندگان شش حزب کوچک از جناح چپ فرانسه رسیده، آمده است: احزاب چپ فرانسه از تمام اعتراض های فعلی و آینده فرانسه علیه سیاست های اجتماعی دولت در زمینه بازنشستگی، خدمات حمل و نقل عمومی در شرایط اعتصابات و قدرت خرید مردم، حمایت و بطور متحد در مقابل سیاست های ضد اجتماعی جناح راست ایستادگی خواهد کرد.
قرار است اتحادیه های کارکنان شرکت های گاز، برق، راه آهن و متروی فرانسه، 18 اکتبر (26 مهر) امسال در اعتراض به مقررات جدید بازنشستگی دولت فرانسه در سراسر این کشور دست به اعتصاب و تظاهرات بزنند.
کمیته واکنش های متحد وابسته به جناح چپ فرانسه در سال گذشته تاسیس شد.
این کمیته اولین واکنش منفی خود را علیه سخنان نیکلا سارکوزی در زمینه اصلاحات اجتماعی که روز 18 سپتامبر (27 شهریور) ایراد شد ، نشان داد.
دولت فرانسه درصورت بسیج نیروهای مخالف و ادامه اعتصابات عمومی، باتوجه به وضعیت شکنندگی اقتصادی اش، بامشکلات زیادی مواجه خواهد شد.
اروپام/ 2092/270/ 1388 شماره 073 ساعت 17:57 تمام
۰ نفر