۱۹ شهریور ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6214013
T T
۰ نفر
معاون سازمان خصوصی سازی، وضعیت بازار سرمایه کشور را مطلوب ارزیابی کرد ....................................................................
تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 19/06/86 داخلی.اقتصادی.خصوصی سازی.سهام معاون سازمان خصوصی سازی، وضعیت بازار سرمایه کشور را نسبت به هشت ماهه گذشته مطلوب ارزیابی کرد.
"مهدی عقدایی"روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در این مدت سرمایه موجود در بازار مسکن به بازار سرمایه سرازیر شده است.
وی با اشاره به آغاز واگذاری سهام شرکت ملی مس در روز چهارشنبه در بورس، اظهار داشت: تا زمانی که سهام این شرکت در بورس عرضه نشود نمی توان تعداد خریداران داخلی و خارجی این سهام را تخمین زد.
وی تصریح کرد: در صورتی که خریداران خارجی تمایل زیادی برای خرید سهام این شرکت نشان دهند، پیش بینی می شود در روز عرضه، رقابت مناسبی بین خریداران خارجی و داخلی انجام شود.
عقدایی گفت: در صورتی که خریداران خارجی سهام این شرکت را خریداری کنند، حجم بازار سرمایه گسترش یافته و وضعیت آن بهبود می یابد.
زمان معامله 17 تریلیون و 137 میلیارد ریالی بین المللی و بی سابقه دو عرضه بلوکی و 20 درصدی سهام ملی مس طی روزهای 21 و 28 شهریور ماه تعیین و اعلام شده است.
رکورد معاملات بازار سرمایه و خصوصی سازی در روز چهارشنبه 21 شهریور در گام اول طی معامله عمده و بین المللی 20 درصد سهام شرکت صنایع ملی مس شکسته خواهد شد.
معادل یک میلیارد و 157 میلیون و 928 هزار و920 سهم به ارزش 8 تریلیون و 568 میلیارد و 674 میلیون و هشت هزار ریال توسط سازمان خصوصی سازی به وکالت شرکت مادرتخصصی سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع (ایمیدرو) شکسته و در 28 شهریور نیز بلوک دوم و 20 درصد این معامله عمده عرضه خواهد شد.
براساس این گزارش، قیمت پایه هر سهم شرکت صنایع ملی مس 740 تومان تعیین شده که در صورت انجام هر یک از این دو معامله بیش از 856 میلیارد تومان ارزش پایه آن خواهد بود.
همچنین چنانچه قیمت در آخرین روز قبل از عرضه سهام از قیمت پایه تعیین شده بیشتر باشد آن قیمت مبنای قیمت پایه مورد عمل قرار می گیرد.
دو بلوک 20 درصدی سهام شرکت ملی صنایع مس ایران با نماد "ژعمده" در تابلوی فرعی بورس اوراق بهادار تهران عرضه می شود.
اقتصام/9141/1558/ شماره 016 ساعت 10:17 تمام
۰ نفر