۱۳ شهریور ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6213266
T T
۰ نفر
رییس صندوق ضمانت صادرات: بانکهای فعال در امر صادرات تشویق می شوند ................................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 13/06/86 داخلی.اقتصادی.صادرات.بانک.
رییس صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: از سال آینده بانکهای فعال در امر صادرات در کنار صادرکنندگان نمونه کشور، معرفی و موردتشویق قرار می گیرند.
به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی وزارت بازرگانی، "سید کمال سیدعلی" افزود: تعامل بیشتر میان صندوق و سیستم بانکی کشور برای رفع مشکل وثیقه صادرکنندگان، خواسته حقیقی و ضروری است که بانکها در راستای مشتری مداری به سمت اعطای تسهیلات به صادرکنندگان حرکت کنند.
وی، ایجاد ارتباط بین بخش اعتبارات و ارزی، لزوم تقلیل کارمزدها و فرهنک سازی در زمینه بیمه را از جمله راهکارهای مهم در توسعه صادرات غیرنفتی کشور دانست و گفت: نگاه به فرهنک بیمه کشور باید تغییر و اصل تشریک مساعی میان بانکها و صادرکنندگان، هدف و منفعتی مشترک را برای کشور تضمین کند.
سیدعلی ادامه داد: دستورالعمل جدید ضوابط حساب ذخیره ارزی، امکان فروش نسیه کالاهای صادراتی را به صورت خطوط اعتباری تجدید تامین مالی (ری فاینانس ) آسان کرده است.
براساس این گزارش، در ادامه این جلسه که با حضور جمعی از اعضای هیات مدیره صندوق و مدیران بانکهای کشور برگزار شد، "مهدی غضنفری" رییس سازمان توسعه تجارت، از همکاری میان صندوق و سیستم بانکی کشور به عنوان نقطه عطفی در حمایت از صادرات غیرنفتی یاد کرد.
وی گفت: انگیزه بانکها از ورود به فضای پرداخت تسهیلات صادراتی تنها انگیزه اقتصادی باشد و آینده کشور و جوانان ما باید در اولویت قرار گیرد.
اقتصام. 1574/1558/ شماره 127 ساعت 15:36 تمام
۰ نفر