۱۳ شهریور ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6213180
T T
۰ نفر
یک نماینده مجلس: اجلاس غیرمتعهدها نشانگر تعامل مثبت ایران است ............................................................
مشهد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 13/06/86 داخلی.سیاسی.روابط بین الملل.
یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: اجلاس وزاری کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در تهران نشانگر تعامل مثبت و جهانی ایران است.
محمدناصر توسلی زاده روز سه شنبه در گفتگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: برگزاری چنین اجلاسی موجب قوت و اتحاد بیشتر کشورهای عضو این جنبش در مقابل سلطه طلبی و زیاده خواهی برخی دولتها می شود.
وی با تاکید بر اینکه برگزاری این اجلاس حرکتی مثبت و تاثیرگذار است گفت: تاریخ تشکیل جنبش عدم تعهد نیز سراسر مبارزه و ایستادگی در برابر ظلم و استبداد است.
او بیان کرد: این اجلاس در موضع گیریهای مشترک در عرصه بین الملل نقش موثر و راهگشایی دارد.
نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی گفت: امید است برگزاری چنین نشستهای مشترکی در افزایش امید، شهامت و ایستادگی در برابر زورگویی و انحصارطلبی نظام سلطه بیش از پیش نقش داشته باشد.
وی افزود: همبستگی و اتحاد میان ایران و کشورهای عضو جنبش عدم تعهد موجب عدم وابستگی در زمینه های گوناگون به کشورهای غربی می شود.
توسلی زاده گفت: حمایت کشورهای عضو این جنبش از کشور مظلوم فلسطین و نیز برخی حمایت ها از کشورهای جهان سوم که منجر به برخی موفقیتها شد همه نشان دهنده تاثیر همبستگی در برابر سلطه گران است.
او با اشاره به ادعای سخنگوی کاخ سفید و رییس جمهور آمریکا مبنی بر منزوی بودن جمهوری اسلامی در منطقه، بیان کرد: برگزاری چنین اجلاس گسترده ای در تهران بر خلاف آن اظهارات، نشانگر تعامل مثبت و سازنده ایران با سایر کشورها است.
این نماینده مجلس افزود: همچنین حضور گسترده و فعال وزاری خارجه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد نشانگر اعتماد و اطمینان این کشورها به ایران دارد.
اجلاس حقوق بشر و تنوع فرهنگی وزرای جنبش عدم تعهد از دیروز به مدت دو روز در تهران ادامه دارد.ک/3 7496/663/660 شماره 041 ساعت 11:50 تمام
۰ نفر