۲۷ تیر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6209433
T T
۰ نفر
یک مسوول محلی خراسان شمالی: برخی از آداب مطلوب فراموش شده است ...............................................................
بجنورد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 27/04/86 داخلی.اجتماعی.مهارتهای زندگی.
معاون مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان شمالی گفت: امروز برخی از سنت ها و آداب و رسوم مطلوب از یاد رفته و انسان در گردونه زندگی ماشینی به دست فراموشی سپرده شده است.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی محمدرضا دربندی روز چهارشنبه در جلسه مهارتهای زندگی اظهار داشت: به همان میزان که جهان امروز در علم و صنعت و تکنیک شتابان پیش می رود در زمینه های معنوی و انسانی دچار مشکل شده است.
وی افزود: هدف این بود که تکنولوژی برای انسان آسایش و رفاه و امکانات فراهم سازد ولی در این میان انسانیت فراموش شد.
او ادامه داد: ایران ما نیز از این مسئله مستثنی نیست چنانکه امروز برخی از سنت ها و رسوم پسندیده مانند وظیفه همسایه در قبال همسایه نیز در دست فراموشی است.
وی گفت: در گذشته امکانات فعلی در اختیار نبود ولی همه در زندگی از آرامش نسبی برخوردار بودند.
او بیان کرد: وجود استرس و ناراحتی از نظر روانی و حتی اقتصادی به جامعه زیان وارد می کند چنانکه فرد مضطرب در محیط کار نیز بازدهی مطلوب ندارد.
وی اظهار داشت: امروز دنیا برای بازگشت به خویشتن تلاش می کندو دانشمندان غربی برای این مقوله به سوی نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و از فرهنک غنی اسلام نظر دارند.
او بیان کرد: در قالب جلسه های مهارتهای زندگی باید برای اجتماع برنامه ریزی کرد زیرا تاکنون در خراسان شمالی در این زمینه فعالیت شایانی نشده است.
در این آیین شماری از روانشناسان و کارشناسان اجتماعی دستگاه های اجرایی خراسان شمالی شرکت داشتند. ک/2 آ/626/659 شماره 098 ساعت 14:10 تمام
۰ نفر