۲۷ تیر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6209400
T T
۰ نفر
ازبزرگترین سایت فیبر نوری بنادر کشور در بندرامام خمینی (ره ) بهره برداری شد ......................................................................
اهواز، خبرگزاری جمهوری اسلامی 27/04/86 داخلی.اقتصادی.بندر.IT.
از بزرگترین سایت فیبر نوری بنادر کشور چهارشنبه با حضور معاون وزیر راه و ترابری و مدیرعامل سازمان بنادر و کشتیرانی کشور در بندر امام خمینی (ره ) در جنوب خوزستان بهره برداری شد.
رییس اداره آمار و انفورماتیک و تبادل اطلاعات الکترونیکی بنادر و کشتیرانی خوزستان در حاشیه بهره برداری از این سایت با اشاره به آغازاجرای نخستین پروژه فیبر نوری بنادر کشور در این بندر از سال 78 در وسعت 50 کیلومتر گفت: با توجه به توسعه آتی بندر امام خمینی (ره ) و نیاز به استفاده از فیبر نوری در این بندر با برخورداری از افزون بر یک هزار دستگاه رایانه، اتصال بخش شرقی بندر به فیبر نوری در دست اقدام قرار گرفت.
"یوسف مجیدی"، افزود: از طریق این سایت، شبکه اصلی و پشتیبان فیبر نوری در بندر امام خمینی (ره ) به هم متصل شده اند.
وی گفت: بهره برداری از این سایت بخشی از پروژه عظیم سیستم جامع دریایی بنادر کشور است که بندر امام خمینی (ره ) به عنوان مجری این پروژه آن را در تمامی بنادر ایران پیاده خواهد کرد تا از این طریق تبادل اطلاعات بین بنادر کشور به راحتی از طریق الکترونیکی صورت پذیرد.
مجیدی افزود: با توجه به مبادلات 40 درصدی کالا در بنادر کشور از طریق بندر امام خمینی (ره ) و با در نظر گرفتن واردات ریلی، این بندر مهمترین کریدور تجارت دریایی کشور در شمال خلیج فارس محسوب می شود و بهره برداری از سایت فیبر نوری گامی در چارچوب پیاده سازی و تحقق اهداف دولت الکترونیک است.
وی با بیان این که سایت فیبر نوری بندر امام خمینی (ره ) برای دست کم 25 سال آینده در نظر گرفته شده گفت: این سایت زیر ساختی برای پیاده سازی سیستم جامع دریایی است و در خاورمیانه منحصر به فرد است.
مجیدی، اعتبار بهره برداری از این سایت را 350 میلیون ریال عنوان و افزود: طراحی و اجرای این سایت به دست توانمند متخصصان داخلی انجام شده است.
وی از امنیت اطلاعات، ایجاد زیر ساخت قوی برای تبادل اطلاعات تمام فعالیتهای دریایی بین بندر،پایانه، کشتیرانی و گمرک به عنوان عمده اهداف بهره برداری سایت نام برد کرد و اظهارداشت:بندر امام خمینی (ره ) مجری پیاده سازی سیستم جامع دریایی برای بنادر شمال و جنوب کشور است که تا سه ماه آینده با اعتبار شش میلیارد و 500 میلیون ریالی از این سیستم نیز بهره برداری خواهد شد.
مجیدی شناسایی و مستندسازی تمام فعالیتهای بندری و یکپارچه نگری در حوزه دریایی را از ویژگی های این سیستم برشمرد و از مکانیزاسیون فرآیندهای دریایی سازمان بنادر و ایجاد تحول در زمینه پاسخگویی به ارباب رجوع را مهمترین اهداف راه اندازی آن در ماه های آتی عنوان کرد.ک/3 645/640 شماره 065 ساعت 13:06 تمام
۰ نفر