۲۵ تیر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6208857
T T
۰ نفر
تمام بیمه شدگان از حمایتهای تامین اجتماعی در جزیره کیش برخوردار هستند ......................................................................
کیش، خبرگزاری جمهوری اسلامی 25/04/86 داخلی.اجتماعی.تامین اجتماعی جانشین رییس شعبه تامین اجتماعی جزیره کیش گفت: با توجه به بسترهای قانونی تمام بیمه شدگان جزیره کیش از حمایتهای سازمان تامین اجتماعی در ایام کار و بازنشستگی برخوردار هستند.
" جواد فرخ سیری"روزدوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: بیمه تامین اجتماعی کارگران در کارگاهها، به منظور تامین آسایش آنها به عنوان حقوق اصلی کارگران، ضروری است.
به گفته وی، تامین اجتماعی برای تمام بیمه شدگان در دو بخش بلند مدت و کوتاه مدت تعهداتی دارد و پرداخت مستمری بازنشستگی و از کار افتادگی از تعهدات کوتاه مدت تامین اجتماعی از بیمه شدگان است.
فرخ سیری پرداخت هزینه های ایام بیماری و بارداری و پرداخت کمک هزینه های عینک، اروتز و پروتز و هزینه ازدواج با توجه به میانگین حقوق دو سال آخر بیمه شدگان را از تعهدات بلند مدت سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد.
جانشین رییس شعبه تامین اجتماعی جزیره کیش گفت: هم اکنون حدود 12 هزار و 450 نفر بیمه شده تامین اجتماعی این شعبه هستند و کسورات بیمه آنان به ماخذ 23 درصد توسط کارفرمایان و هفت درصد توسط بیمه شدگان به این شعبه در کیش پرداخت می شود.
به گفته وی، به علت عدم فعالیت صندوقهای بازنشستگی دیگر در جریره کیش، هم اکنون تمام کارکنان سازمان منطقه آزاد و شرکتهای تابعه و پرسنل تمام شرکتهای فعال درایم منطقه، کسورات بیمه خود را به این شعبه پرداخت می کنند.
فرخ سیری سپس با اشاره به مزیتهای بیمه بیکاری نیز، گفت: از آنجا که برقراری مستمری بیکاری برای بیمه شدگان بر اساس صدور حکم انجام می شود لذا به علت شرایط کاری در جزیره کیش تعداد کسانی که از بیمه بیکاری استفاده می کنند بسیار اندک و حدود 37 نفر است.ک/3 1357/1108 شماره 110 ساعت 13:54 تمام
۰ نفر